کارآفرین بخش صنیع دستی و حصیر بافی تصریح کرد: عدم نبود زیر ساخته های اقتصادی در صنایع دستی سراوان باعث کاهش محصولات تولیدی و صادرات شده است
کد خبر: ۸۹۰۴۹۶۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
موسی سپاهیان کارآفرین صنایع دستی و حصیر بافی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۴ سال است که در این کار مشغول است، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی توانسته ام برای ۹ نفر اشتغال زایی کنم.
وی تامین هزینه‌های زندگی، اشتغال زایی برای دیگران و علاقه شخصی به صنایع دستی را از اهداف خود عنوان کرد و اظهار داشت: محصولاتی که از برگ درخت خرما ساخته می‌شود را به مرکز استان سیستان و بلوچستان، اصفهان و کردستان که از قبل سفارش گرفته اند، صادر می‌کنیم.
کارآفرین صنایع دستی و حصیر بافی روکش پارچ و لیوان، قندان، جا نماز، سفره و سبد را از محصولات خود عنوان کرد و اظهار داشت: این صنایع از برگ درخت خرمای وحشی یا داز ساخته می‌شود که از بخش بم پشت تهیه می‌شود.
وی عدم حمایت مسئولین از صنایع دستی، کمبود زیر ساخته‌های آموزشی و نداشتن مکانی برای فروش محصولات را از مشکلات خود در این زمینه مطرح کرد و اذعان داشت: در این زمینه با آموزش نیرو‌های انسانی بیشتر می‌توانیم زمینه اشتغال زایی را فراهم کنیم و محصولات انبوه خود را به کشور‌های اروپایی و خاورمیانه صادر کنیم.
سپاهیان با بیان اینکه تخصص زیادی در زمینه پیگیری اداری برای رفع مشکلات خود در صنایع دستی ندارد، تصریح کرد: خواسته ما از مسئولین این است که برای ما یک کارگاه در نظر بگیرند تا بتوانیم کار خود را در آنجا انجام دهیم.
وی در پایان با بیان اینکه عدم نبود زیر ساخته‌های اقتصادی در صنایع دستی سراوان باعث کاهش محصولات تولیدی و صادرات شده است، تصریح کرد: مردم بلوچ کار صنایع دستی و حصیر بافی را از اجداد خود به ارث برده اند و مسئولین در زمینه حمایت و زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان، ما را حمایت کنند.
ارسال نظرات