استاندار خوزستان با بیان اینکه فرودگاه اهواز پنجمین فرودگاه کشور به لحاظ جابه جایی مسافر است، گفت: فرودگاه اهواز پس از فرودگاه‌های امام، مهرآباد، مشهد، شیراز در جایگاه پنجم قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۰۴۸۳۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

غلام رضا شریعتی، ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: فرودگاه اهواز ظرفیت جابه جایی بیش از 900 هزار نفر در طول سال دارد، که این آمار در مقایسه با سال گذشته دو و نیم برابر شده است.

وی افزود: اکنون فعالیت‌های خوبی در زمینه  افزایش ترمینال‌های داخلی و خارجی شده است، تا ظرفیت‌های مورد نیاز به لحاظ ترمینال در فرودگاه ایجاد شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه فرودگاه اهواز پنجمین فرودگاه کشور به لحاظ جابه جایی مسافر است، عنوان کرد: فرودگا ه اهواز پس از فرودگاه‌های امام، مهرآباد، مشهد، شیراز در جایگاه پنجم قرار دارد.

شریعتی ادامه داد: این در حالی است که فرودگاه استان فارس تنها در شیراز فعال است، اما در استان خوزستان فرودگاه  آبادان به لحاظ جابه جایی مسافر در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به تعدد مسافر از طریق فرودگاه‌های دزفول و ماهشهر گفت: در هیچ استانی به اندازه خوزستان فرودگاه وجود ندارد و از این حیث رتبه خوزستان به لحاظ تعدد مسافر در فرودگاه های آن پس از مشهد قرار دارد.

شریعتی با اشاره به توسعه میدان نفتی غرب کارون بیان کردک پیش بینی می‌شود، که با تغییراتی که در این حوزه اتفاق می‌افتد، بیش از 30تا4 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به تغییرات که در حوزه نفتی غرب کارون در حال انجام است، می‌طلبد متناسب با شرایط جدید در استان خوزستان فرودگاه‌های جدید احداث شود، که با قول‌هایی که مدیر شرکت ملی نفت داده است، مقرر شد، قرار داد فرودگاه جدید بسته شود.

شریعتی با بیان اینکه از سال‌های گذشته بحث احداث فرودگاه جدید در خوزستان مطرح بود، توضیح داد: طی جلسات متعددی که با وزیر راه و شرکت فرودگاه‌های کشور گرفته شد، خوشبختانه قضیه احداث فرودگاه جدید در حال انجام است.

وی افزود: چند شرکت آمادگی دارند بی ال تی فرودگاه را احداث کنند، ضمن اینکه فراخوان سرمایه گذار زده شد، و شرکت فرودگاه‌های کشور پیمانکار این پروژه را گرفته است.

شریعتی با اشاره پیشنهاد مساحت 200 هکتاری فرودگاه جدید یاد آور شد: با توجه به اینکه فرودگاه جدید باید از قابلیت حمل و نقل بین المللی کالا و مسافر نیز برخور دار باشد، انتظار می‌رود فرودگاه به شکلی ساخته شود که برای 80سال دیگر کارایی داشته باشد.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد:  تنها بحث مستند سازی فرودگاه مانده است که در این خصوص با معاونت حقوقی وزارت راه صحبت شد که بحث مستند سازی فرودگاه جزو اولویت‌ها باشد.

ارسال نظرات