با فعالیت‌های انجام‌شده در صندوق امداد ولایت استان زنجان میزان وصول اقساط پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در چهارماهه نخست امسال 31 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۹۰۴۸۱۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: صندوق امداد ولایت استان زنجان به‌منظور ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه از شهریور ماه سال گذشته در استان زنجان شروع به کار کرده است.

هدایت صفری بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده خدمات بانکی ، پولی و ریالی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از طریق صندوق امداد ولایت انجام می‌شود، افزود: با پشتیبانی بانک ملی صندوق امداد ولایت کمیته امداد به شبکه شتاب متصل شده و روند خدمت‌رسانی این صندوق به جامعه هدف کمیته امداد مانند سایر بانک‌های کشور انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمان با افتتاح حساب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به‌منظور تسهیل در انجام مراودات بانکی و بهره‌گیری از خدمات بانکداری الکترونیکی کارت‌بانکی نیز صادر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به خدمات ارائه‌شده از طریق صندوق امداد ولایت استان زنجان در قالب تسهیلات پرداخت‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند اشاره کرد و گفت : تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به‌صورت قرض‌الحسنه و در قالب وام‌های اشتغال‌زایی وکارگشایی بوده است .

صفری از پرداخت بیش از 60 میلیارد و 517 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان از ابتدای امسال خبر داد و افزود : 64 درصد از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده به جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال با رقمی معادل 39 میلیارد و 27 میلیون ریال در قالب وام کارگشایی و ضروری بوده است .

وی همچنین بیان کرد : مبلغ 21میلیارد و 490 میلیون ریال نیز به‌منظور اشتغال‌زایی برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان که 36 درصد کل تسهیلات اعطایی از طریق صندوق امداد ولایت از ابتدای سال جاری را شامل می‌شود ، پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه منابع لازم برای ارائه تسهیلات به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از طریق صندوق امداد ولایت از محل اعتبارات این نهاد، بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی و سپرده خیران تأمین می‌شود، گفت: پیگیری اقساط تسهیلات پرداختی به‌منظور بازگشت منابع و ارائه خدمات شایسته به نیازمندان از فعالیت‌های مهم صندوق امداد ولایت است.

وی بابیان اینکه منابع صندوق امداد ولایت محدود بوده و بازپرداخت به‌موقع تسهیلات اعطایی در روند خدمت‌رسانی این صندوق به سایر متقاضیان تسریع ایجاد می‌کند ، افزود : بازپرداخت به‌موقع تسهیلات پرداخت‌شده از طریق صندوق امداد ولایت موجب می‌شود منابع در مسیر خدمت‌رسانی اثربخش به سایر نیازمندان جاری‌شده و متقاضیان در پشت نوبت دریافت تسهیلات متوقف نشوند.

صفری از وصول بیش از 28 میلیارد و 600 میلیون ریال از اقساط تسهیلات پرداختی از طریق صندوق امداد ولایت استان زنجان در چهارماهه نخست امسال خبر داد و گفت : وصول اقساط تسهیلات پرداختی به نیازمندان در چهارماهه ابتدایی سال جاری در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از شش میلیارد و 770 میلیون ریال افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با فعالیت‌های انجام‌شده در صندوق امداد ولایت استان زنجان میزان وصول اقساط پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در چهارماهه نخست امسال 31 درصد افزایش داشته و بر اساس ارزیابی به‌عمل‌آمده از طریق حوزه مرکزی صندوق امداد ولایت کشور استان زنجان از این حیث رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

صفری در پایان با دعوت از خیران برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت به‌منظور سهیم شدن در سنت حسنه قرض‌الحسنه و دستگیری از نیازمندان افزود : خیران زنجانی می‌توانند با مراجعه حضوری به شعبه صندوق امداد ولایت واقع در خیابان بعثت زنجان و یا دفاتر کمیته امداد در سطح استان و یا ارسال عدد 9 به سامانه 3000333324در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در استان و ارائه خدمات اثربخش به نیازمندان از طریق صندوق امداد ولایت سهیم شوند.

ارسال نظرات