خبرهای داغ:
یک روزنامه مغربی از دیدار محرمانه شاه سعودی و یک ژنرال قطری در شهر طنجه مغرب خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۴۷۵۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه مغربی "لی 360" نوشت: سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی ملاقاتی محرمانه با یک ژنرال قطری در شهر طنجه داشته است.

شاه سعودی از مدتی پیش برای گذراندن تعطیلات خود در تفرجگاهش در شهر طنجه به سرمی برد.

این روزنامه به نقل از منابعی که آنها را آگاه و موثق توصیف کرد، افزود: ملک سلمان با ژنرال طیب اورال اوغلو جانشین فرمانده نیروهای مسلح قطر در قصر السلیمانیه در مقر اقامتش در منطقه اجبیله شهر طنجه ملاقات کرده است.

امیر قطر ژنرال طیب اورال اوغلو را که دارای تابعیت ترکیه است، روز دهم ژوئن گذشته به مدت شش ماه به سمت جانشینی فرمانده نیروهای مسلح قطر منصوب کرد که این دوره قابل تمدید است. وی همه اختیارات قانونی این پست را نیز به ژنرال اوغلو اعطا کرد.

روزنامه مغرب همچنین مدعی شد: این ژنرال قطری به عنوان فرستاده امیر قطر برای برگزاری مذاکرات سری و غیرعلنی با شاه سعودی بود که این مذاکرات 40 دقیقه طول کشید و در آن تحولات بحران بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بررسی شد.

به نوشته این روزنامه، ژنرال قطری در این دیدار از دستور شاه سعودی برای ورود حجاج قطری از طریق گذرگاه زمینی "سلوی" بدون نیاز به دریافت مجوزهای الکترونی تشکر کرد.

منابع یاد شده در گفت وگو با روزنامه "لی 360" تصریح کردند: این دیدار پوشیده ماند؛ بویژه که ژنرال قطری به همراه معاون رئیس سازمان اطلاعات عربستان سوار بر یک هواپیمای خصوصی عربستان وارد فرودگاه طنجه شد و در این دیدار حضور یافت.

به نوشته این روزنامه، شماری از شاهزادگان نزدیک به ملک سلمان از جمله دو فرزندش در این دیدار حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها