اصلانی گفت: بسیج جامعه زنان کشور چند فیلم داستانی و مستند تهیه کرده است که از جمله این فیلم ها تله فیلم "غربیه ها" که بیش از 4 بار از شبکه 3 سیما پخش شده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۶۹۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به امار بالای طلاق و در مقابل کم شدن امار ازدواج و همچنین بالا رفتن سن ازدواج در کشور گفت: بسیج جامعه زنان با رصد این موضوع از چند سال گذشته تا کنون برنامه های متعدد و جامعی را برای اصلاح این موارد در جامعه در دستور کار داشته است.

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته به صورت ویژه‌تری نسبت به این موضوع حساسیت به خرج داده ایم، افزود: یکی از برنامه های بسیج جامعه زنان تشکیل کار گروهای مشاوره مستمر در سطح 20 هزار پایگاه مقاومت بسیج در سرار کشور است که این پایگاه ها به صورت رایگان به امر مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره برای فرزند اوری و مشاوره برای انصراف از طلاق روجین انجام وظیفه می کنند.

اصلانی با بیان اینکه یکی از برنامه این نهاد برای 5 سال اول زندگی زناشویی است چرا که بیشتر طلاق های اتفاق افتاده در 5 سال اول زندگی رخ می دهد که با برگزاری کارگاهای اموزش و مشاوره مستمر به زوجهای مستعد از وقوع طلاق و جدی شدن اختلافات جلوگیری می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور یاد اور شد: یکی دیگر از برنامه های این نهاد برنامه "دخترانه" است که در غالب این برنامه اموزشهای مهارت های زندگی برای دختران جوان و نوجوان است که در غالب برنامه های متنوع و جذاب اموزشی برگذار می شود و در کنار این، اموزش دانش رسانه ای برای مادران که هرچه قدر مادران با فضای رسانه بیشتر اشنا شوند تحت تاثیر سو شبکه ها قرار نمیگیرند و در عین حال می توانند فرزندان خود را راهنمایی کنند.

اصلانی با بیان اینکه در 500 خوابگاه دانشجویی جلسات اموزشی و پرسش و پاسخ در حوزه مهارت های زندگی و تقویت بنیان خانواده تشکیل شده و هنوز هم در حال انجام است، تاکید کرد: در بیش از یکصد هزار حلقه صالحین که حلقه های تربیتی و معرفتی است در تمامی این حلقه ها سرگروها موضوعاتی که پیش بینی شده است در حوزه تحکیم بنیاد خانواده و مقابله با اسیب طلاق بحث و گفتگو شده است.

وی ادامه داد: جلسه های حلقه صالحین نتایج خوبی به همراه داشته است و در خیلی از موارد کسانی که در این حلقه ها شرکت کرده اند و مشکلات این چنینی داشته اند به اذعان خودشان توانسته اند با حضور در این جلسات مشکلاتاشان را حل کنند و در جهت تقویت و تحکیم بنیاد خانواده پیش بروند.

اصلانی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان کشور چند فیلم داستانی و مستند تهیه کرده است، خاطر نشان کرد: از جمله این فیلم ها تله فیلم "غربیه ها" که بیش از 4 بار از شبکه 3 سیما پخش شده است که به اسیب های اجتماعی در خوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می پردازد و اینکه بر خورد خانواده ها به چه شکل باید باشد و این فیلم در جشنواره فیلم رشد به نمایش در امده و3 جایزه برنده شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه تشریح کرد: یکی دیگر از محصولات فرهنگی این نهاد فیلم "اسب تروا" است یک فیلم مستند در باره که یکصد سال ستیز هالیوود را با مسئله عفاف و حجاب و تحکیم بنیاد خانواده را نشان می دهد که این فیلم با زیر نویس انگلیسی علاوه بر پخش در 20 هزار پایگاه مقاومت به 70 کشور دنیا ارسال شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین فیلم مستندی را در خصوص فمینیسم و فروپاشی خانواده تولید شده است که این فیلم هم مورد استقبال عمومی قرار گرفته است و هم در سطح کشور و هم در کشورهای مختلف با زیر نویس انگیلیسی پخش شده است؛ این فیلم نمایانگر این است که به چه شکل جریان فمینیسم از ابتدا با نفوذ در بطن خانواده با یک شیبی فروپاشی بنیاد خانواده ها را رقم زده است.

اصلانی اظهار کرد: بسیج جامعه زنان یک نماهنگ با عنوان " بانو" را تولید کرده است که این نماهنگ یک شعر و ملودی زیبایی دارد که یک همسر برای همسر خود می خواند و چندین بار از صدا و سیما پخش شده است.

ارسال نظرات