تاکنون 7 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد به کشت مجددبرنج اختصاص یافته و سطح پرورش راتون نیز هزار و 270 هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود این سطح به 3 هزار هکتار افزایش یابد.
کد خبر: ۸۹۰۴۶۱۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد صادقی در گفت‌وگویی گفت: از ابتدای فصل برداشت شالی تاکنون محصول 98 درصد شالیزارهای شهرستان محمودآباد برداشت شده است.

وی افزود: تاکنون 7 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به کشت مجدد اختصاص یافته و سطح پرورش راتون نیز هزار و 270 هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود این سطح به 3 هزار هکتار افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خاطرنشان کرد: اکنون که در منطقه با مشکل کمبود آب مواجه هستیم  پرورش رتون نسبت به کشت مجدد ارجح‌ بوده و پرورش رتون با هزینه و مصرف آب کمتر و مدیریت درست مزرعه می‌تواند عملکرد بالایی داشته باشد.

این مسؤول تصریح کرد: آتش زدن کاه و کلش باعث از بین بردن میکروارگانیسم‌های زنده خاک، مواد غذایی، کاهش حاصلخیزی و افزایش درصد فرسایش خاک شده و آلودگی هوا و محیط زیست را به دنبال دارد.

صادقی ادامه داد: از کشاورزان علاقه‎مند به کشت مجدد برنج درخواست  می‌کنم به منظور آماده‌سازی زمین از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند زیرا باعث آسیب زدن فراوان به خاک و هوای پاک منطقه می‌شود.

وی در پایان گفت: آتش زدن کاه و کلش طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی جرم و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و مرتکب مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات