مدیرکل کتابخانه های مازندران: نحوه شهادت این شهید پیامی صادر شد که همه رسانه‌ها در محضر این شهید باید شاگردی کنند.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۹۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آرزو ولی‌پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه کتابخانه‌های عمومی مازندران با زنده نگهداشتن یاد و نام شهید حججی اظهار کرد: نحوه شهادت این شهید پیامی صادر شد که همه رسانه‌ها در محضر این شهید باید شاگردی کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به حمایت رسانه‌ها از برگزاری طرح‌ها این سازمان، اضافه کرد: اطلاع رسانی درست فعالان رسانه‌ای در این حوزه منجر به کمک به اجرای برنامه‌های این سازمان شد.

وی با اعلام اینکه عدد مطالعه در کشور مناسب نیست، افزود: باید تلاش کنیم تا کتاب از حالت ویترین خارج شود.

ولی‌پور اضافه کرد: هر حوزه ای که کتاب مظلوم شده است ورود پیدا می‌کنم، جامعه ما در سطحی از کتابخوانی وجود ندارد که برای هر بخش نسخه‌ای جداگانه پیچیده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کودکان کتاب در استان مازندران، افزود: فاز اول این طرح در شهرستان ساری مورد استقبال مناسب مردم واقع شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اضافه کرد: اجرای طرح کودکان کتاب با حمایت خیران این بخش مورد توجه بهزیستی شهرستان ساری قرار گرفت.

وی یادآور شد: این طرح در دیگر نقاط شهرستان استان مازندران پیگیری می‌شود و 16 نفر از ایرانیان خارج از کشور هم با توجه به مطرح شدن این طرح در شبکه جام جم برای اجرای شدن این طرح اعلام آمادگی کردند.

ولی‌پور در ادامه به اجرای برنامه چهارشنبه‌های کتاب ویژه سالمندان هم اشاره کرد و افزود: برای توسعه فعالیت کتابخانه‌ای باید رو ذهن تک تک افراد کار کنیم.

وی اضافه کرد: در سال 95  بیش از 600 برنامه فرهنگی در این نهاد اجرایی شده است، در سال جاری اگر تخصیص ما کاهش پیدا نکند، چند کتابخانه در استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران یادآور شد: یکی از دغدغه‌های فعالان رسانه‌ای به امور مطالعاتی اختصاص دهند،متولیان باید بدانند که اگر کشور رو به رشد و ترقی داشته باشیم باید میزان آگاهی مردم را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در جلسه شورای ادرای استان مازندران با حمایت استاندار کتاب عضو ثابت این جلسه است و یک کتاب در این جلسه معرفی می‌شود، برای توسعه فعالیت کتابخانه‌ای باید تلنگر در این حوزه ایجاد شود.

ولی‌پور ادامه داد: جشنواره کتاب در رسانه‌ قرار است در شهریورماه برگزار شود و از وقتی که اعلام شد شاهد فعالیت رسانه‌ای در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی نیاز به حمایت رسانه‌ای داریم، امید داریم دوره‌ عدم توجه به کتاب پایان پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران با اعلام اینکه دعا کنیم دوره عدم توجه به فرهنگ کتابخوانی به اتمام برسد، گفت: مطمئن هستیم که اگر رسانه‌ها با هم متحد باشند، می‌توانیم موج و نهضت مناسبی در این بخش ایجاد کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها