خبرهای داغ:
گزارشی از اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز؛
اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز امسال با رویکردی متفاوت و منحصر به فرد طبق مطالبات امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۶۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این اردو تابستانه در مناطق محروم آذربایجان شرقی و در واقع محروم‌ترین شهرستان آن یعنی چاراویماق در هفتم مرداد ماه فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
از جمله اهداف اصلی اردوی تابستانه امسال که به نوعی یک حرکت نوین محسوب می‌شود، برگزاری جلسات متعدد در چندین نوبت با اهالی و شورای اسلامی دهیاری به منظور ایجاد انگیزه و دغدغه جمعی برای حل کردن مشکلات روستا و اینکه نباید برای حل شدن مشکلات تنها از نهادهای دولتی انتظار داشته‌باشند.

با اتحاد میان بومیان روستا، همتی به وجود آمد که موجب ایجاد انگیزه بین مسئولان شهرستانی شد و تلاش‌های مختلفی جهت آبادانی این مناطق صورت گرفت و گروه‌های تخصصی نیازها را ارزیابی کرده و امکاناتی در اختیار روستاها قرار گرفت و در جلساتی که بسیج دانشجویی با همراهی مسئولان و اهالی مناطق برگزار کرد.
تعداد اعضای امسال اردوی جهادی بالغ بر ۱۰۰ نفر بود که با توجه به ظرفیت منطقه از بین داوطلبان گزینش صورت گرفت و در حدود ۳۰ نفر در روستاها از جمله آبگرم و قویجه قلعه تحت پوشش اردو قرار داشتند.

کار گروه عمرانی با توجه به حجم نیازهای منطقه در این زمینه و بررسی و پیگیری‌های مداوم از ارگان‌ها و ادارات مربوط در این زمینه، به این نتیجه رسید که ظرفیت‌ها و نیروهای پراستعداد دانشجویی، صرف فعالیت‌های عام‌المنفعه در چند منطقه شهرستان شود.

طرح نخست؛
بازسازی اساسی و کلی مدرسه روستای گویجه قلعه(آخرین روستای آذربایجان شرقی از لحاظ موقعیت جغرافیایی و دارای جمعیت بالغ بر هزار نفر) مردم این روستا با توجه به شرایط منطقه‌ای حاکم و نبود زمین‌های مسطح کشاورزی به شغل دام‌پروری مشغول هستند.

 
 

مدرسه روستا با تعداد ۱۲۰ دانش‌آموز به کلی تخریب شده‌ و در شرایط کاملا غیرقابل استفاده‌ای بود و نیزدانش‌آموزان در کانکس پیش‌ساخته‌ای به تحصیل می‌پرداختند که با توجه به شرایط جوی، مقاوم در برابر سرما و سایر آسیب‌ها نبود و در تابستان نیز گرمایی بی‌اندازه به خود جذب می‌کرد و همچنین با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان در سطوح مختلف ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان ، متاسفانه فقط مدرسه‌ای در سطح ابتدایی در روستا دایر بود، دانش آموزان دختر نیز به علت نبود معلم خانم از تحصیل باز می‌ماندند.
به لطف خدای متعال و با پیگیری‌های صورت گرفته و همت مردم منطقه تصمیم به بازسازی مدرسه سنگی و حصارکشی اطراف مدرسه و دیوارنویسی گرفته ‌شد.

همچنین با توجه به شرایط جوی منطقه، مدرسه به در و پنجره‌های UPVC مجهز شد.

 
 

طرح دوم؛
مدرسه‌ روستای ایستی‌سو(آبگرم) که به مدد الهی مورد بازسازی و قرار گرفت. ترمیم سرویس بهداشتی مدرسه، مسطح سازیسطح حیات، رنگ کاری، بتن ریزی، سیم کشی، لوله کشی آب آشامیدنی، گچ کاری، سیمان‌کاری حمام مدرسه و موارد جزئی دیگر از جمله فعالیت های عمرانی صورت گرفته ای هست که باعث شد فضای مناسب برای تحصیل کودکان به وجود بیاید.

با دیدن تلاش دانشجویان جهادی، مردم روستا نیز به همکاری و کمک به دانشجویان پرداختند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها