زائران کمیجانی تاکید کرد

راهیان نور فرصتی ارزشمند برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

یک زائران کمیجانی در مناطق عملیاتی جنوب گفت: راهیان نور یکی از راهکارهای مقابله با هجمه نرم دشمن و آشنایی با فرهنگ مقاومت، به ویژه در بین نسل جوان کشور است.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۲۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

تجلی از زائران کمیجانی در مناطق عملیاتی جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه نخسین بار است که توفیق حضور در مناطق عملیاتی را پیدا کرده و این حضور به دعوت شهدا بوده است، گفت: مدت‌ها بود تمایل داشتم به این مناطق بیایم ولی شرایط برای حضور فراهم نمی شد تا اینکه اولین حضور، در مناطق عملیاتی غرب کشور محقق شد.

وی با بیان اینکه از موزه دفاع مقدس استان همدان بازدید داشته‌اند، گفت: گوشه‌ای از رویدادها و حوادث دوران دفاع مقدس در موزه گردآوری شده بود که همین مقدار هم تاثیرگذار است.

این زائر کمیجانی تصریح کرد: با دیدن شرایط و لمس مشکلات و محدودیت‌ها، می توان شرایطی را که رزمندگان در دوران دفاع مقدس متحمل شده‌اند را تا حدی درک کرد و این باعث حس غرور می شود که چگونه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و پیروز شدند.

تجلی با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از راهکارهای مقابله با هجمه نرم دشمن و آشنایی با فرهنگ مقاومت به ویژه در بین نسل جوان کشور است، گفت: ما متولدین دهه 60 هستیم و شاید تا مدت‌ها اثرات جنگ تحمیلی را درک کرده‌ایم خیلی از فرهنگ ایثار و شهادت غافل شده‌ایم نسل جدید که جای خود دارد.

وی افزود: در مناسبت‌های مختلف اسنادی از مقاومت مردم کمیجان در دوران انقلاب و دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد ولی اگر مکانی نظیر موزه دفاع مقدس در شهرستان تعبیه شود به نظرم خیلی می تواند تاثیرگذار باشد.

این زائر کمیجانی تصریح کرد: این حس که قرار است منطقه ای را بازدید کنم که عمویم در آنجا به شهادت رسیده مرا دگرگون و بی قرار می کند، عموی من در عملیات مرصاد به شهادت رسید و من تنها به شنیده ها، درباره ایشان بسنده کرده ام.

تجلی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه داریم پیرو راه شهدا باشیم، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امانتی است در دست ما، و باید نسبت به حفظ و پاسداری از آن تلاش کنیم.

وی در پایان با اشاره به مدافعان حرم گفت: مسئولان و افرادی که قدر ایثار و مقاومت آنان را نمی دانند اگر لحظه‌ای تصور کنند که شاید امروز ایران به مانند عراق یا سوریه بود، نسبت به بحث دفاع بی خیال نخواهند بود و آسوده سر بر زمین نمی گذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار