یک زائر کمیجانی مناطق عملیاتی غرب کشور گفت: شهدای مدافع حرم هم غریب هستند و متاسفانه هنوز قدر این شهدا را نمی‌دانیم، آنان بدون هیچ چشم‌داشتی در خارج از مرزهای جغرافیایی برای صیانت از اسلام و مقابله با هر نوع تجاوز احتمالی دشمن به خاک کشورمان می‌ایستند و تنها زمانی برای ما شناخته می‌شوند که جان خود را بر طبق اخلاص نهاده‌اند.
کد خبر: ۸۹۰۴۵۱۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

غلامحسینی از زائران کمیجانی در یادمان شهدای عملیات مرصاد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه برای دومین بار است که از مناطق عملیاتی بازدید می‌کند، گفت: نخستین تجربه حضور در این مناطق و زیارت یادمان شهدای دوران دفاع مقدس را در مناطق عملیاتی جنوب داشتم و بار دوم است که توفیق پیدا کرده‌ام از مناطق عملیاتی آن هم در مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید داشته باشم.

وی افزود: غربت مناطق عملیاتی غرب کشور بیشتر از جنوب است، واقعا شرایط سختی را رزمندگان در دوران دفاع مقدس در این مناطق سپری کرده‌اند. در منطقه عملیاتی بازی‌دراز این غربت بیشتر حس می شد. ولی متاسفانه راوی در این اردوها نبود که بتواند حوادث آن دوران را برایمان روایت کند.

این زائر کمیجانی با تاکید بر لزوم حضور راوی در مناطق عملیاتی گفت: در راهیان نور جنوب هر منطقه عملیاتی که حضور پیدا می کردیم، بودند روایتگران دوران دفاع مقدس که روایت مراحل مختلف عملیات‌ها را در هر یادمان برای‌مان نقل می‌کردند.

غلامحسینی تصریح کرد: در این مناطق ارتباط قلبی و وصف ناپذیری با شهدایی که در این مناطق به شهادت رسیده‌اند، برقرار کرده‌ام.

وی افزود: شهدای مدافع حرم هم غریب هستند متاسفانه هنوز قدر این شهدا را نمی دانیم، مدافعان حرم بدون هیچ چشم‌داشتی در خارج از مرزهای جغرافیایی برای صیانت از اسلام و مقابله با هر نوع تجاوز احتمالی دشمن به خاک کشورمان می‌ایستند و شرایط سختی را تحمل می‌کنند، تنها زمانی برای ما شناخته می‌شوند که جان خود را بر طبق اخلاص نهاده‌اند.

این زائر کمیجانی تصریح کرد: اگر در دوران دفاع مقدس همگی برای دفاع از یکدیگر پیشی می‌گرفتند و در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند، جنگ درون مرزها بود ولی مدافعان حرم در شرایطی به مقابله با دشمن ایستاده‌اند که خیلی از ما به برکت امنیت و آرامشی که بر کشور حاکم است ضرورت این مقاومت را حس نمی کنیم.

غلامحسینی با اشاره به شهادت "محسن حججی" گفت: در روزهایی که خبر شهادت این شهید والامقام در فضای مجازی و در رسانه‌ها منتشر شد ما در مناطق عملیاتی هستیم و حضور در این فضا باعث شد تا شرایط مدافعان حرم را تا حدی درک کنیم. ما باید قدردان این شهدا باشیم و نسبت به تکریم خانواده آنان غفلت نکنیم.

وی افزود: امروز وظیفه سنگینی در قبال خون شهدا داریم اینکه باید ولایتمدار و پشتیبان ولایت فقیه باشیم، حجاب خود را حفظ کرده و نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غفلت نکنیم تا بتوانیم حافظ خون شهدا باشیم.

این زائر کمیجانی خاطرنشان کرد: این اردوها اثرگذاری بسیاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، فرهنگی که جامعه ما باتوجه به هجمه فرهنگی دشمن به آن نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات