خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: مجرمانی که اقدام به حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیا عتیقه در شهر قنوات را داشتند دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۵۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عیسی رضایی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارشات واصله از منابع محلی و مخبرین فعال و در راستای تعامل فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان قم با کلانتری 27 قنوات به منظور بهره‌مندی مشارکت‌های اجتماعی مبنی بر جلوگیری از حفاری غیرمجاز، دو نفر در شهر قنوات دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همسر متهم ضمن به کار بردن الفاظ زشت و رکیک، با جو سازی و هیاهو، با فراری دادن دو تبعه افغانی، قصد داشت متهمین دیگر را نیز فراری دهد که در نهایت با تلاش عوامل گشت کلانتری و نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، دو نفر از متهمین دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: دو متهم دستگیر شده برای اقدامات قانونی و تشکیل پرونده قضایی به کلانتری اعزام شدند و تلاش برای دستگیری اتباع افغانی همدست با آنان نیز ادامه دارد.

رضایی گفت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در جریان اجرای این عملیات و بررسی صحنه جرم، ادوات حفاری را کشف کردند.

وی تصریح کرد: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیاء تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه محکوم می‌شود.

‌ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش اقدامات مشکوک در اطراف محوطه‌های تاریخی و تپه‌های باستانی را به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی قم با شماره‌های 37212280 و 7213660 یا با نیروهای انتظامی استان تماس حاصل کنند تا نیروهای مسئول در اسرع وقت حضور پیدا کنند و مانع حفاری‌های غیر مجاز شوند.
ارسال نظرات