مهمترین علل افزایش طلاق در جامعه کاهش سن ازدواج، تصمیم احساسی افراد در دوره نوجوانی برای ازدواج و عدم شناخت و آگاهی ازسوی طرفین است.
کد خبر: ۸۹۰۴۳۸۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در دوره آموزشی مهارتهای زندگی گفت: افزایش ارتباط موثر و کارآمد زوجین در زندگی زناشویی در میزان کاهش طلاق موثر است.

عصمت نصیری قیداری افزود: مهمترین علل افزایش طلاق در جامعه کاهش سن ازدواج، تصمیم احساسی افراد در دوره نوجوانی برای ازدواج و عدم شناخت و آگاهی ازسوی طرفین است.

وی با اشاره به پدیده های نوظهور و تاثیرات منفی شبکه های ماهواره ای و گسترش این مهم ادامه داد:ایجاد شک و تردید و کمرنگ شدن مذهب و اعتقادات در خانواده ها باعث از بین رفتن بنیان اساسی خانواده ها می گردد.

نصیری نقش خانواده در شکل گیری شخصیت افراد را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بلوغ کامل فرد در زمینه های مختلف عقلی، عاطفی، اقتصادی و اجتماعی از مهمترین پیش شرط های لازم برای ازدواج موفق است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده تصریح کرد: دوره آموزشی کسب مهارتهای زندگی به تعداد 30 نفر از زنان و دختران روستای چنگور از توابع شهرستان خدابنده در راستای هدف تببین عوارض فردی و اجتماعی طلاق برگزار شد.

ارسال نظرات