نوروزی گفت: بسیج رسانه می تواند با برگزاری کارگاههایی، در این زمینه آسیب شناسی کند شبکه نمایش خانگی آگاهی های لازم را به مردم ارائه دهد چرا که هویت زدایی ره آورد برخی از این فیلم های نمایش خانگی است.
کد خبر: ۸۹۰۴۳۲۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
ابراهیم نوروزی مسئول بسیج رسانه البرز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از شبکه نمایش خانگی و آسیب بعضی از فیلم های این شبکه به جامعه گفت: نقش بسیج رسانه در آگاه ساختن خانواده ها از تاثیرات مخرب این موارد بسیار زیاد است.

وی افزود: بسیج رسانه می تواند با برگزاری کارگاههایی، در این زمینه آسیب شناسی کند شبکه نمایش خانگی آگاهی های لازم را به مردم ارائه دهد چرا که هویت زدایی ره آورد برخی از این فیلم های نمایش خانگی است و در اینجا لزوم بسیج شدن رسانه ها برای آگاهی به خانواده ها برای مقابله با این جریان تخریبی نقش مهمی دارد.

نوروزی گفت: مخاطب این حوزه بسیار وسیع‌ است اما این امر نباید باعث شود از خطوط قرمزو قوانین دینی و عرفی عبور کند. تولیدات شبکه نمایش خانگی در منازل می توانند بارها دیده شوند و به نوعی حساسیت بیشتری نسبت به دیگر حوزه ها دارد باید درجه‌بندی سنی برای فروش فیلم‌ها به مراجعین لحاظ شود و در این حوزه باید نظارت بیشتر و دقیق‌تری وجود داشته باشد.

مسئول بسیج رسانه البرز بیان داشت: بنابراین رسانه ها و بسیج رسانه باید ابزاری در خدمت ارزش ها و هنجارها باشند و رسانه ها با ارائه برنامه های مختلف الگوهای پوشش و رفتار و متناسب با فرهنگ جامعه را به مردم انتقال دهند. اساسا رویکرد سازندگان سریال‌هایی همچون «عاشقانه» بیشتر بر استفاده از بازیگران سرشناس و جذب مخاطب از این طریق است درحالی که معمولا در سریال‌های موفق و مهم جهان اولین پیشفرض برای جذب مخاطب استفاده از داستان‌هایی قوی و جذاب است.

نوروزی گفت: متاسفانه در این فیلم های نمایش خانگی عبور خودخواسته از خط قرمزها صورت می گیرد و تجربه‌هایی که درس عبرت نمی‌شوند.

ارسال نظرات