«بسیج» از اجناس خارجی در بازار تهران گزارش می‌دهد؛
سرمایه داران داخلی با دغدغه های زیادی روبرو هستند که سرمایه خود را در مسیر اقتصادی قرار دهند. وقتی چاه بست ترکیه ای را تبلیغ می کنند نشانی از عدم خودباوری است که سرکوب مالی سرمایه داخلی هم محسوب می شود.
کد خبر: ۸۹۰۴۳۱۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در دولت یازدهم نقدینگی در شیب تندی قرار گرفت و با عدم مدیریت درست، نتوانست امکانات خاصی برای تولیدکنندگان ایجاد کند. چنانچه فروش ارز حاصل از صادرات نفت توسط دولت باید مدیریت شود تا این منابع مالی دراختیار اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی قرار بگیرد و نه انکه ارز حاصل از نفت برای خرید تولیدات بی کیفیت خارجی به راحتی مصرف شود.متاسفانه تاکنون فروش دلارهای نفتی از طرف دولت در مسیر واقعی اقتصادی کشورمان قرار نگرفته است.

 

متاسفانه پر شدن بازار از کالاهای خارجی که البته تقاضای فراوانی نیز برای خرید آن به وجود می آید نشان می دهد که بازار کشش اینگونه محصولات را نیز دارد. چنانچه حتی فروش چاه بست ترکیه ای با قیمت نازل در بازار نیز از جمله موارد این مدعاست.

این در حالی است که بازار تهران که قاعدتا باید مکانی برای عرضه محصولات داخلی باشد محلی برای تبلیغات رایگان کالاهای خارجی شده و از کالاهایی اشباع شده است که در اقتصاد کشورمان ناموجه بوده و توجیه اقتصادی نیز ندارند.گفتنی است عرضه کالاهای خارجی به نوعی سرکوب مالی  سرمایه داخلی است که باعث می شود انگیزه لازم برای تولید کننده داخلی نیز از دست رفته و به نوعی در خودباوری روحی او نیز تاثیر خواهد گذاشت.

ارسال نظرات