مراسم تجلیل از هنرمندان حرمین عسگریین روز پنجشنبه ۲۶مرداد ماه با حضور اصحاب رسانه وجمعی از خواهران بسیجی در کارگاه عتبات عالیات برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۴۲۹۳
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در مراسم تجلیل از هنرمندان نیم ضریح حرم امامین عسگرین(ع) گفت: ضریحی که در زنجان ساخته می شود متعلق به امامین عسگری(ع) در سامرا(امام هادی(ع) امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون مادر بزرگوار امام زمان (ع)و حکیمه خاتون عمه بزرگوار امام زمان (ع)) که در آنجا مدفون می باشند طبقه پایین روبروی قبور مطهر نصب خواهد شد.

ذبیح ا... بابایی افزود: این ضریح هفت ونیم متر عرض و چهارونیم متر ارتفاع برای نصب به سامرا انتقال می یابد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت نیم‌ضریح امامین عسگرین مراحل پایانی کار خود را می‌گذارند، اظهار داشت: این نیم‌ضریح در مرحله طلاکاری قرار دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان خاطر تصریح کرد: ساخت این ضریح در شهر زنجان توفیقی است که شامل حال ما شده است.

ذبیح ا... بابایی خاطر نشان ساخت: صنعت قلم زنی در زنجان ضعیف بوده و با آمدن این ضریح اساتید برجسته ای از شاهرود واصفهان برای آموزش قلم زنی به زنجان دعوت شدند و خواهران و برادران علاقه مند در این حرفه آموزش دیدند .

وی برآورد اولیه برای ساخت ضریح را بالای 30 میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: با هزینه ای کمتر از این مبلغ موفق به ساخت این ضریح با صرفه جویی ها و کسانی که با دل وجان از هزینه و کار خود در این راستا کمک کرده اند .

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به اینکه کل مبلغ تخصیص یافته برای ساخت این نیم ضریح از کمک های مردمی ونذورات بوده است، افزود: طی دوماه آینده ضریح به سامرا ارسال خواهد شد.

ذبیح ا... بابایی با اشاره به اینکه شروع به ساخت این ضریح از سال ۱۳۹۴می باشد، گفت: به دلیل سیاه شدن نقره وتغییراتی که برای عدم سیاه شدن آن از لحاظ علمی صورت گرفت کار را تا کنون به طول کشیده شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان افزود: وهابیتی که کمر به نابودی گلدسته های حرم اهل بیت دارند با بسیج شدن ملت ایران برای آبادی حرمین شریفین در عراق کوشا باشیم.

ارسال نظرات