مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
طبق دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اماکن عمومی همچون مجتمع های تجاری، خدماتی و پارک ها در صورت حادثه خیز بودن بدون ملاحظات خاصی پلمپ می شوند و تا اجرای تمهیدات لازم برای ارتقای ایمنی و استاندارد سازی تعطیل خواهند بود.
کد خبر: ۸۹۰۴۲۷۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از پلمپ 2 مرکز خدماتی و یک مرکز تجاری در این استان خبر داد و گفت: عملیات شناسایی اماکن عمومی حادثه خیز در سطح استان همچنان ادامه داد.

محمدرضا یوسفی افزود: طبق دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اماکن عمومی همچون مجتمع های تجاری، خدماتی و پارک ها در صورت حادثه خیز بودن بدون ملاحظات خاصی پلمپ می شوند و تا اجرای تمهیدات لازم برای ارتقای ایمنی و استاندارد سازی تعطیل خواهند بود.

وی از پلمپ بخشی از یک واحد تولیدی نیز به دلیل حادثه خیز بودن در استان خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از واحدهای صنعتی تازه تاسیس در استان در خصوص رعایت الزامات ایمنی با مشکلاتی مواجه هستند که البته در این موارد تذکرات لازم به آن ها داده شده است تا نسبت به ارتقای استانداردهای ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.

یوسفی به ضرورت اطلاع رسانی پیرامون رعایت الزامات ایمنی در واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: مطابق ماده 87 قانون کار، کارفرمایان موظف هستند پیش از احداث و یا توسعه واحدهای تولیدی، نقشه های ساختمانی را به مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه دهند تا از لحاظ پیش بینی های ایمنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه این موضوع با وجود تذکرات داده شده، در فرآیند راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، چندان از جانب کارفرمایان رعایت نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان، کم و بیش با حوادث کارگری و فوتی های ناشی از آن مواجه هستیم، گفت: بیشترین حوادث کارگری در استان اغلب در بخش ساختمان است که با توجه به کاهش فعالیت در این بخش به طور طبیعی شمار حادثه دیدگان ناشی از کار نیز در آن کاهش پیدا کرده است

ارسال نظرات