سلیمی گفت: ما همیشه در دولت هایمان از پول نقد برای حل مشکلاتمان استفاده می کردیم و به واردات انس گرفته ایم. همین مسئله باعث شده است که هم از تکنولوژی دنیا عقب بیافتیم و هم رونق اقتصادی در بازار هایمان دیده نشود
کد خبر: ۸۹۰۴۲۷۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

اصغر سلیمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره نوسانات قیمت گوشت مرغ در بازار عرضه اظهار داشت: فضای فعلی که باعث شده قیمت ها نوسانات زیادی داشته باشند، به دلیل عدم دپو مورد نیاز کشور در شرایط بحرانی گوشت مرغ است.

وی افزود: ایران در خصوص گوشت مرغ و مواد پروتئینی در بحران است و برای آن ذخیره ای در انبار ها ندارد. از این رو مجبور می شود برخی از اقلام را وارد کند. جهاد کشاورزی که از سازمان های اصلی در بحث های نظارتی مطرح است باید تدابیری برای فضای خلاء بازار عرضه مواد پروتئینی بیاندیشد.

سلیمی با وجود اینکه قیمت ها غیر استاندارد است عنوان کرد: به نظر می رسد که اداره امور از دست آقایان خارج شده است و هر قیمتی که در انتظار گران شدن باشد روی قیمت مرغ اضافه می کنند. قیمت گذاری برای گوشت مرغ به دست دلال افتاده است و آن ها هستند قیمت را در بازار تنظیم می کنند.

این نماینده در خصوص عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان مرغ گفت: ما همیشه در دولت هایمان از پول نقد برای حل مشکلاتمان استفاده می کردیم و به واردات انس گرفته ایم. همین مسئله باعث شده است که هم از تکنولوژی دنیا عقب بیافتیم و هم رونق اقتصادی در بازار هایمان دیده نشود و مشاهده می کنید که اگر عشایر و روستایان کشور ما به تکنولوژی دنیا دسترسی داشتند، قطعا تولیدات مواد پروتئینی آن ها بیشتر از حال حاضر بود.

ارسال نظرات