امیدواریم دولت دوازدهم با کار جهادی و تدبیر عملی به صلاح مردم و مملکت کار کند و در تحقق برنامه‌ها موفق باشد.
کد خبر: ۸۹۰۴۲۵۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی ضمن دعوت عموم مردم به تقوای الهی، اظهار کرد: نظام زندگی خانواده به زن و مرد به مرد بستگی دارد و اهل تقوا در مساله حقوق همسر مراقب هستند تا حق دیگری رعایت شود.

وی با بیان اینکه یکی از حقوق مساله مهریه است، افزود: مهریه بر مرد واجب است که باید آن را بپردازند و در همین راستا پیامبر نیز فرمایشات مهمی دارند و از بهترین مردان به کسانی یاد می شود که با زن خود خوش خلق‌تر است.

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر اینکه در قیامت مردانی که با زن و فرزند خود به نیکی برخورد کرده باشند، مورد لطف پیامبر قرار می گیرند، تصریح کرد: سه گروه از زنانی که اگر دید شوهر وی تنگ است تحمل و صبر کند، زنانی که بداخلاقی‌ها همسر را تحمل کند و زنانی که مهریه خود را پس از ازدواج به مرد می‌بخشند نیز از عذاب قبر و قیامت دور می‌شوند.

این مسؤول با تسلیت شهادت امام جواد(ع) به عموم ملت مسلمان، بیان کرد: در روزهای گذشته شاهد شهادت محسن حججی حماسه‌آفرین بزرگ مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت به دست تروریست‌های تکفیری موجب ایجاد هیجان زیاد در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به جهان اعلام کرد که ملت مسلمان و ولایت‌مدار ایران برای دفاع از دین زیر بار ذلت نمی‌روند، ادامه داد: شهادت محسن حججی که صلابت او در هنگام اسارت نیز همگان را به حیرت وا داشت و همه آزادی‌خواهان ایران و جهان را متاسف کرد، جای تبریک دارد.

جلالی با اشاره به در پیش رو بودن هفته دولت، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت دوازدهم با کار جهادی و تدبیر عملی به صلاح مردم و مملکت کار کند و در تحقق برنامه‌ها موفق باشد.

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر لزوم دقت ویژه دولت دوازدهم بر وضع معیشت مردم، گفت: منابع معدنی و کشاورزی ایران باید با مدیریت صحیح و جهادی مورد بهره‌گیری قرار گرفته و از امکانات لازم برای ایجاد و توسعه اشتغال استفاده شود.

وی با بیان اینکه می‌توان با بهره‌گیری بیشتر از منابع معدنی و کشاورزی در راستای تولید و اشتغال گام برداشت، اظهار کرد: وضعیت معیشت مردم باید بیش از پیش مورد توجه دولت قرار بگیرد تا رونق مطلوبی در همین راستا محقق شود.

جلالی با اشاره به اینکه اسلام مخالف تعامل با سایر کشورها و دولت‌ها نیست، افزود: کلاهبرداری، سلطه‌جویی و حق‌کشی در این مسیر پذیرفتنی نیست و لازم است در این روابط تعامل متقابل بوده و به گونه‌ای رقم نخورد که به‌توان از آن به عنوان رابطه گرگ و میش یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌مردان باید در برابر سلطه‌گران صلابت داشته و سلطه‌پذیر نباشند، تصریح کرد: اسلام مقتدر است و دولت در همین راستا باید اولویت‌ها و نیازهای جامعه و مردم را شناسایی، قدر نیروهای انقلابی را بداند، جناحی عمل نکند و نباید نیروهای انقلابی را از صحنه کنار زد.

 جلالی با ابراز امیدواری از اینکه دولت دوازدهم باید با استفاده از رهنمودهای رهبری به گونه‌ای عمل کند که در محضر شهدا رو سفید باشد، تصریح کرد: دولت باید به دین و وظیفه خود عمل کند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به برخی حوادث کودتای 28 مرداد، بیان کرد: نهضت آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق با توطئه‌های فراوان دشمن دارای شکاف شد و مصدق در زمین آمریکا بازی کرد و آمریکا با هم دستی انگلیس توطئه‌ای شکل داد تا به او خیانت کند.

وی با بیان اینکه امریکا نسبت به تعهدات کتبی و شفاهی خود متعهد نیست، ادامه داد: این مهم در مشروطه و تبعید رضا خان به جزیره موریس نیز به وضوح دیده می‌شود و در داستان 28 مرداد نیز آمریکا به دست داشتن در توطئه اعتراف کرده است.

جلالی با تاکید بر اینکه آمریکا در دشمنی و توطئه‌چینی برای امت مسلمان و ایران اسلامی دست‌بردار نیست، خاطرنشان کرد: در جریان کودتای 28 مرداد آمریکا موفق شد و این اتفاق زمانی رخ داد که مردم در صحنه نبودند اما آمریکا و همدستان مستکبر او باید بدانند امروز ملت ایران محسن حججی‌ها دارد که سد محکمی جلوی توطئه‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه ملت ایران بیدار است، اظهار کرد: مشکلات معیشت کشور برگرفته از توطئه‌های استکبار است و البته ملت ما هوشیار است و فریب نقشه‌ها و دلارهای آمریکا و عربستان را نمی‌خورد.

امام جمعه فریدونکنار رئیس جمهور آمریکا ترامپ را ترسویی خواند که با تشر کره شمالی عقب نشست، افزود: کره شمالی با اعلام اینکه نسبت به آمریکا بی‌اعتماد است حاضر به حضور در پای میز مذاکرات نشده است.

وی با اشاره به حضور هفت مرحله‌ای ماموران و نمایندگان سازمان ملل در بازدید از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران بر تعهدات خود در برجام عمل کرده و ترامپ هم با اعلام قبول پایبندی ایران به برجام بر این موضوع صحه گذاشته اما باز تحریم علیه این ملت تحمیل شده و هدف از اعمال تحریم‌ها این است که ایران زیر چتر آمریکا برود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها