خبرهای داغ:
آزاده و جانباز فرج‌الله فصیحی‌رامندی آزاده و جانباز 8 سال دفاع مقدس :
آزاده و جانباز فرج‌الله فصیحی‌رامندی آزاده و جانباز 8 سال دفاع مقدس گفت : عکس شهید حجی دنیا را تکان داد.
کد خبر: ۸۹۰۴۲۴۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی مراسم تجلیل از آزادگان به همت سپاه ناحیه امام حسن (ع) در حسینیه شهید مطهری برگزار گردید .

فرج‌الله فصیحی‌رامندی آزاده و جانباز 8 سال دفاع مقدس دراین مراسم اظهار کرد :شهید محسن حجی با شهادت واسارت خود سرافرازی وسربلندی اسلام ،را به دنیا ارمغان داد وعکس ایشان دنیا را تکان داد .

وی افزود :شهادت شهید حجی روح وجان تازه ای  به جامعه  تزریق کرد  ووحدت ،مقاومت جهان اسلام را بیشتروافزونتر کرد . داعش میخواست با این عکس مقاومت را بشکند اما قضیه برعکس شد و دنیا با این عکس تکان خورد .شما این عکس رابا سربازان انگلیسی  که توسط نیروی دریایی دستگیرکردند مقایسه  کنید که چگونه خوار  وذلیل شدند .

فرمانده سابق گردان محمدرسول الله(ص) در هشت سال دفاع مقدس افزود:یاد وایام دوران پرشور وحماسه  سال 69در دل مردم ایران  شوروهیجان مضاعفی ایجاد کردو خاطره بازگشت اسرا به میهن اسلامی با نام قزوین و اسرای آن عجین شده است  زیزا دو تن از ممتازترین و بی بدیل ترین چهره های سرافراز و جاوید آزادگان ایرانی در شکنجه گاه های بعثی، قزوینی بودندکه بنا به منویات حضرت اقا چهره شهدای واسرای قزوین برجسته است .

وی ادامه داد: سرتیپ خلبان شهید حسین لشگری با سابقه ۱۸ سال اسارت و شکنجه مداوم در مخوف ترین شکنجه گاه های بعثی که تحمل بیشترین مدت زمان اسارت را به نام خود ثبت کرد و مرحوم سید علی اکبر ابوترابی سردار آزادگان و چهره ای که رهبری اسرای ایرانی را در اردوگاه های رژیم بعث برعهده داشت، هر دو قزوینی و متولد این استان بودند .

فصیحی رامندی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با روحیات و عملکرد اسرای قزوینی اظهار داشت: اسرای استان در سال های اسارت در برابر مشکلات و سختی ها بسیاری استقامت نشان دادند به گونه ای که ریزش ها از میان اسرای قزوینی بسیار اندک و در حدود ۴ یا ۵ نفر بود.

مدیرکل سابق بنیاد جانبازان استان قزوین بیان کرد: در میان اسرای ایران در جنگ تحمیلی حجت الاسلام ابوترابی استثنایی ترین و سرآمدترین چهره اسرای دفاع مقدس بود بگونه ای که از همه افراد و اشخاص برجسته تر نمایان شد.

فصیحی رامندی افزود: معرف ابوترابی به ملت ایران از طریق سخنرانی وی و یا کتاب هایی نبود که در مورد ایشان نوشته شده است بلکه بزرگترین معرف این شخصیت به مردم ایران رفتار، فداکاری ها و بزرگ منشی های خود ایشان بود به گونه ای که هر کسی با وی برخورد می کرد، حتی دشمنان شکنجه گر بعثی مجذوب اخلاق و رفتار وی می شدند.

گفتنی است در پایان مراسم از این آزاده وجانباز سرافراز تجلیل به عمل آمد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها