پنجمین دوره مسابقات محاسبه ذهنی و چرتکه‌ای کشور انتخابی اندونزی با حضور 610 نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور در بابل برگزار شد که سهم مازندران برای شرکت در این دوره 100 نفر بوده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۰۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، غلامعلی مهدی نیا در حاشیه برگزاری پنجمین دوره مسابقات محاسبه ذهنی و چرتکه‌ای کشور که در دانشگاه آزاد بابل برگزار شد در گفت‌وگویی اظهار کرد: پنجمین دوره مسابقات محاسبه ذهنی و چرتکه‌ای کشور انتخابی اندونزی با حضور 610 نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور در بابل برگزار شد که سهم مازندران برای شرکت در این دوره 100 نفر بوده است.

وی  افزود: در دوره‌های گذشته دانش‌آموزان منتخب به کشور مالزی، هند و دبی اعزام می‌شدند که انتخابی امسال به کشور اندونزی است.

مسؤول مؤسسه  UCMAS بابل تصریح کرد: برنامه حساب ذهنی UCMAS یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع گردید، این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم ‌زمان می‌شود و دانش آموزان سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود که به موفقیت در همه رشته‌ها و زندگی روزمره می‌انجامد.

 مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: این سیستم نوین آموزشی در سال 90 توسط محقق ایرانی به نام عقیل قرایی و سید داود قریشی از مالزی وارد ایران شد و از آذرماه سال 90  نخستین کلاس در تهران برگزار شد و در بهمن ماه سال 91 این طرح در بابل اجرا و نخستین کلاس در بابل تشکیل شد.

  مسؤول مؤسسه  UCMAS بابل گفت: از مزایای یادگیری این طرح توسعه ذهن و استفاده از تمام مغز، افزایش سرعت و دقت، تقویت حافظه، افزایش خلاقیت و قدرت تمرکز، بهبود اعتماد به‌نفس و در نتیجه عملکرد بهتر و قادر ساختن دانش‌آموزان به حل مسائل ریاضی در کوتاه‌ترین زمان است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها