رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به رَد طرح تعیین تکلیف حق التدریسی‌ها در مجلس گفت: یکی از مشکلات کمیسیون آموزش مجلس در خصوص طرح الزام به استخدام این نیروها، مربوط به منابع مالی آن بود.
کد خبر: ۸۹۰۴۰۴۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
 به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص تعیین تکلیف نیروهای نهضتی و حق التدریس‌ها که در مجلس مطرح بود، اظهار داشت: پس از اینکه طرح مربوط به تعیین تکلیف نیروهای نهضتی، شرکتی و حق التدریس‌ها در صحن علنی مجلس رأی آورد، برای بررسی به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع شد. وی افزود: جلسات متعددی در این خصوص برگزار و جوانب مختلف و ابعاد آن بررسی شد، ضمن اینکه نظر عمومی دولت مخالفت با این طرح است. باقرزاده در خصوص شیوه‌های دیگر برای تأمین نیروی انسانی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی بر اساس مجوزهای استخدامی پیش بینی می‌شود و نیازی به این دست طرح‌ها نیست؛ البته نمایندگان مجلس نگاه دراز مدت به این موضوع دارند و ضمن اینکه تمام آن افراد از شهروندان همین کشور هستند. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه مطمئنا اگر نیرویی نیاز باشد می‌توان از این افراد استفاده کرد، گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با ادامه این مسیر مخالفت کردند و این طرح در کمیسیون رأی نیاورد. وی افزود: کمیسیون با یک فاصله 2 یا 3 هفته‌ای گزارش مربوط به این طرح را در صحن علنی مجلس ارائه می‌دهد و سپس رأی گیری می‌شود؛ در صورتی که نمایندگان هم رأی منفی بدهند از دستور کار خارج خواهد شد. باقرزاده با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در قالب نظام مهندسی نیروی انسانی برنامه جامعی تهیه کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش اگر کسری نیرو داشته باشد بر اساس جنسیت، مدرک تحصیلی و منطقه آموزشی می‌تواند از حق التدریس استفاده کند زیرا جذب حق التدریس مشکلاتی را هم در پی نخواهد داشت. وی گفت: ضمن اینکه مطابق تبصره 10 ماده 17 که آن چهار گروه شامل نیروهای نهضتی، حق التدریسی، مربیان پیش دبستانی و شرکتی‌ها قابلیت تبدیل وضعیت خواهند داشت. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به دلایل رد طرح مذکور در کمیسیون آموزش مجلس، عنوان کرد: یکی از مشکلات کمیسیون آموزش مجلس در خصوص طرح الزام به استخدام این نیروها مربوط به منابع مالی آن بود؛ یعنی تأمین منابع مالی استخدام این افراد از کجا انجام خواهد شد. باقرزاده افزود: در کمیسیون آموزش مجلس 9 رأی موافق و 9 رأی مخالف به این طرح داده شد و تصویب نشد زیرا هر طرح باید دو سوم آرا را به دست آورد. انتهای پیام/
ارسال نظرات