مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان با بیان اینکه قانون مدون و مشخصی برای حمایت از فعالان قرآنی وجود ندارد، گفت: آموزش قرآن باید از مدیران ارشد آموزش و پرورش آغاز شود؛ یعنی از سطح وزیر تا مسئولان پایین‌‌تر همه در جلسات قرآن شرکت کنند.
کد خبر: ۸۹۰۴۰۴۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
 

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان استان فارس «در خصوص چرایی عدم توفیق آموزش و پرورش در آموزش قرآن به دانش‌آموزان»،اظهار داشت: مشکلات آموزش قرآن در کشور زیرساختی است؛ یعنی هنوز زیرساخت‌های آموزش قرآن در کشور به هیچ‌وجه آماده نشده است.

وی ادامه داد: هیچ ارزش‌گذاری خاصی برای فعالیت‌های قرآنی در کشور نشده است و قانون مدون و مشخصی برای حمایت از فعالان قرآنی وجود ندارد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان استان فارس با مقایسه اقبال دانش آموزان به فراگیری قرآن و زبان انگلیسی و با طرح این پرسش که چرا از کانون‌های زبان استقبال چشم‌گیری شده و شهریه‌های زیادی دریافت می‌شود، گفت:‌ آموزش زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان بسیار سخت‌تر از فراگیری زبان عربی است؛چرا که بسیاری از کلمات فارسی و عربی یکی است و فهم آن آسان‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی تصریح کرد: علت این موضوع مشخص است؛ چرا که ارزش‌گذاری که برای زبان انگلیسی در مدارس شده، برای قرآن نشده است.

وی متذکر شد: سال گذشته آزمونی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری آموزش و پرورش برگزار کرد که در خصوص فهم سوره صف بود و حدود 450 هزار معلم یعنی نزدیک به نصف کارکنان آموزش و پرورش در آن شرکت کردند؛ حال باید پرسید علت این شرکت چه بود؟

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان استان فارس بیان داشت: از طرف دیگر عنوان می‌شود یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای آموزش قرآن به معلمان، جذب نشده است؛ حال چطور می‌شود که در مسابقه آشنایی با سوره صف 450 هزار فرهنگی شرکت می‌کنند و در مقابل بودجه  یک میلیارد و 200 میلیون تومان جذب نمی‌شود؟

حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی گفت:‌ علت واضح است؛ چرا که برای تشویق شرکت در مسابقه سوره صف عوامل تشویقی قرار دادند و اعلام کردند هر کس در این آزمون شرکت کرده و قبول شود، 24 ساعت ضمن خدمت دریافت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر از فضای ترویج قرآن می‌گوییم که کاملاً موضوع صحیحی است، اما جایگاه قرآن و فعالان قرآنی در حال حاضر در کشور بسیار پایین است و تا این جایگاه ترمیم نشده و دید مردم نسبت به آنها اصلاح نشود، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان استان فارس ادامه داد: فعالان قرآنی از یک حداقل‌هایی مانند بیمه و از هیچ‌گونه حقوق و مزایا برخوردار نیستند. بایدقانونی مصوب شود که اولویت استخدام در دستگاه‌های کشور با حافظان و قاریان ممتاز قرآنی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی در خصوص «راهکارهای عملی آموزش و پرورش برای افزایش تمایل دانش‌آموزان به فراگیری قرآن»، تصریح کرد: اول باید آموزش قرآن از مدیران ارشد آموزش و پرورش آغاز شود؛ یعنی از سطح وزیر تا مسئولان پایین‌‌تر همه در جلسات قرآن شرکت کنند و به روخوانی و حفظ تفسیر قرآن بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر وزیر آموزش و پرورش هفته‌ای یک آیه قرآن را حفظ کند می‌دانید چه تحولی در میان معاونان خود ایجاد می‌کند. مشکل ما این است کسانی که در منافذ قدرت هستند به صورت گفتاری به قرآن توجه می‌کنند، اما در عمل این طور نیست.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان استان فارس گفت: ابتدا باید یک تغییر اساسی در نگرش عملی مدیران آموزش و پرورش ایجاد شود و سلسله‌ مراتب این روند ادامه یابد و دوم اینکه، قرآن در اولویت‌های برنامه های آموزش و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات