خبرهای داغ:
نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: روح بزرگ شهيد محسن حججي كه شعبه اي از روح بلند ياران عاشورايي امام حسين(ع) است جهان را در برابر خود به تعظيم وادار كرد.
کد خبر: ۸۹۰۴۰۲۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، گفت: خبر اسارت و شهادت مظلومانه يكي از مدافعان حرم و از عاشورائيان، كشور را ملتهب و تحت تأثير قرار داد.

به گفته وي، روح بزرگ شهيد محسن حججي كه شعبه اي از روح بلند ياران عاشورايي امام حسين(ع) است جهان را در برابر خود به تعظيم وادار كرد.

وي افزود: شهدا مردان بزرگي هستند كه دنيا در برابر آنها تحقير شده است و جاذبه هاي خيركننده دنيا در نگاه آنها هيچ است و اقتصاد و تجارت و دينار و درهم و دلار نمي‌تواند آنها را به اسارت بگيرد.

آيت الله نمازي گفت: شهيد حججي 25 ساله در اوج جواني و دوران زندگي از خوشي و فرزند داري و همسرداري و كار و اقتصاد و تجارت و مسكن و مركب و منصب گذشت، بنابراين جاذبه خدا چنان جوانان را جذب مي‌كند كه به همه جاذبه هاي پشت مي‌كنند، از اين رو شهداي ما پرواز كردند و جاذبه هاي زمين نتوانست آنها را به سمت و سوي خود بكشاند.

وي با اشاره به اعتراف يك مقام حقوقي سازمان ملل مبني بر اينكه بسيج مردمي عراق در اين كشور نفوذ و محبوبيت زيادي دارد، ابراز کرد: اين مقام حقوقي بین المللی گفته است براي مقابله با نفوذ ايران و تضعيف ايران بايد بسيج مردمي عراق را تضعيف كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين اعزام ترويست ها به عراق و حمايت مالي و تسليحاتي از داعش و دخالت در اين كشور از سوی آل سعود را سبب عصبانيت ملت عراق از آل سعود دانست و افزود: عربستان امروز به دنبال مذاكره و مصالحه با عراق است اما مقامات عراقي مصالحه با عربستان را در گرو جبران خسارتهاي وارده به عراق و متوقف كردن حمايتهاي مالي و اقتصادي عربستان به داعش دانسته اند.

آيت الله نمازي با اشاره به بيداري رسانه هاي غربي و آگاهي از اتفاقات رخ داده در سوريه و عراق و يمن از سوی آل سعود، گفت: رسانه هاي غربي امروز اطلاعات طبقه بندي شده در رابطه با اتفاقات سوريه و عراق و يمن به مرور در رسانه هاي خود منتشر مي‌كنند.

وي همچنين با اشاره به جنايات آل سعود در منطقه شيعه نشين العواميه عربستان، ختطرنشان کرد: ارتش عربستان از سلاح و تجهيزات سنگين براي سركوب شيعيان حجاز استفاده كرده است و دولت آل سعود يكي از شهركهاي شيعه نشين العواميه را به طور كلي ويران كرده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اينكه كارشناسان سياسي غربي، پيش بيني كرده اند آمريكا در حال نزول و آينده آمريكا مبهم است، افزود: سوء مديريت رييس جمهور آمريكا، عدم تعادل، حواس پرتي و ميدان دادن به گروه هاي نژاد از سوی ترامپ سبب شده است تا آمريكا در آستانه قريب الوقع جنگ داخلي قرار بگيرد.

به گفته وي 900 گروه نژاد پرست در ايالت هاي مختلف آمريكا عليه مسلمانان فعال شده اند و حملات خشنونت بار و قتل از سوی نژاد پرستان آمريكا سبب شده حتي دبيركل سازمان ملل نيز، اقدامات خشونت بار نژاد پرستان در ايالت هاي آمريكا عليه مسلمان را محكوم كند.   

آيت الله نمازي يادآور شد: قبلا نيز در رابطه با پيدايش داعش هشدار داده بوديم كه كساني كه به وجود آورنده داعش هستند، خودشان در آينده نزديك در دام داعش گرفتار خواهند شد و داعش بعد از شكست در سوريه و عراق در حال بازگشت به كشورهاي غربي و آمريكا هستند و ايالت هاي اتحاديه اروپا و آمريكا با داعش درگير هستند و آينده تاريكي در انتظار غربي‌ها است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به فرارسيدن شهادت امام جواد(ع) و تسليت اين روز به شيعيان و پيروان مكتب وحي و ولايت، گفت: امام جواد(ع) مي فرمايد، صبر كليد گشايش همه مشكلات است و هميشه خود را بي نياز از خدا ندانيد و خود را نيازمند خدا بدانيد و بدانيد كه هميشه تحت مراقبت خدا هستيد و از دايره ديد خدا پنهان نيستيد و در محضر خدا هستيد.

وي همچنين با اشاره به 25 ذي القعده و دحوالارض، ابراز کرد: دحوالارض روزي است كه خداوند زمين را از نقطه كعبه گسترش داد و روز بسيار شريف و با فضيلتي است به طوريكه روزه در اين روز ثواب هفتاد سال روزه و روزه اين روز كفاره گناهان هفتاد سال است كه اينها جايزه خداوند به بندگان خودش است تا بندگانش را به انجام حسنات تشويق كند.

آيت الله نمازي يادآور شد: عبادت در شب گذشته و امروز پاداش عبادت يكصد سال را دارد و هرآنچه كه در زمين و آسمان است براي كسي است كه شب گذشته و امروز را احيا و عبادت مي‌كند آسمان و زمين و فرشتگان براي او طلب رحمت و مغفرت مي‌كنند و امروز روز زيارت مخصوص امام رضا(ع) است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به 28 مرداد ماه سالروز كودتاي انگليسي آمريكايي، گفت: عمليات كودتا با همكاري مشترك انگليس و آمريكا انجام شد و برنامه ريزي و طراح اصلي كودتا با انگليس بود كه مصدق را بركنار و سپهبد زاهدي را به عنوان نخست وزير انتخاب كردند و در نتيجه شاه با سياست آمريكا و انگليس بر تخت و تاج ملت ايران نشست و تا سال 57 كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد ظلمت و ستم خود را برملت ايران ادامه دادند.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به سالروز بازگشت مقتدرانه آزادگان سرافراز در سال 69 به ميهن اسلامي، ابراز کرد: بازگشت آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي يك پيروزي و نصرت بزرگي براي ملت ايران و رزمندگان و آزادگاني بود كه هيچ كس احتمال نمي داد جنگ به پايان برسد و شرايطي فراهم شود كه آزادگان از اسارت رژيم دژخيم صدام آزاد شوند.

وي افزود: اين مجاهدان بزرگ از نظر ظاهر در اسارت دشمن بعثي بودند اما در حقيقيت اسراي ايراني با اراده و استقامت و پايداري دشمن را اسير خود كرده بودند به طوري كه يكي از افسران عراقي اعتراف كرده بود ايراني ها در عراق اسير نيستند، بلكه اين عراقي ها هستند كه در عراق اسير ايراني ها هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها