خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان سرخه:

عقب افتادگی در اخذ مجوز سرمایه گذاری به دلیل پیچیدگی بروکراسی اداری

مویدی زاده در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان سرخه گفت: عقب افتادگی در اخذ مجوز سرمایه گذاری به دلیل پیچیدگی بروکراسی اداری است.
کد خبر: ۸۹۰۳۹۲۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، علی محمد مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان سرخه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان، گفت: متاسفانه نبود روند اداری آسان در اخذ مجوزهای لازم یکی از علل کمبود سرمایه گذاری می باشد که انجام امور اداری طاقت فرسا و پیچیده یکی از عواملی است که سرمایه گذاری در استان و کشور را تحت تاثیر قرار داده است و متاسفانه امروزه بروکراسی اداری برای اخذ مجوز جهت راه اندازی فعالیت های سرمایه گذاری و گردشگری بسیار پیچیده و وقت‌گیر است و حتی باعث پشیمانی بسیاری از افراد جهت ادامه روند سرمایه گذاری می شود که این خود ضربه بزرگی به اقتصاد شهر ها و کشور وارد می آورد.

فرماندار سرخه تصریح کرد:ب رای رسیدن به نقطه مطلوب در بحث گردشگری، سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی باید در روند امور و رسیدن به هدف اصلی که رونق اقتصاد داخلی است،تسهیل سازی شود که تنها با برنامه ریزی جدید و مدون قابل اجرا است. همانطور که در برنامه ششم توسعه نیز نقش سرمایه گذاری خارجی بسیار پرنگ و تاثیر گذار دیده شده است باید در راستای فرآهم ‌نمودن زمینه و زیرساخت لازم برای حضور سرمایه گذاران گام برداریم که یکی از اقدامات مهم تسهیل سازی بروکراسی اداری جهت احداث و راه اندازی واحد تولیدی و فعالیت جدید می باشد.

علیرضا دیانی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان در این‌جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این‌ اداره کل در استان گفت: ظرفیت ها و‌پتانسیل های استان سمنان از طریق نشست هایی به تجار، سرمایه گذاران، سازمان ها، شرکتهای توسعه و سرمایه گذاری کشور در قالب چاپ کتب و بروشور و پکیج های اطلاعاتی جهت جذب سرمایه گذار در استان معرفی شده است.

دیانی افزود: تا‌کنون ۱۲۷ تفاهم نامه سرمایه گذاری از طریق نشست هایی که با سرمایه گذاران و مرکز خدمات سرمایه گذاری کشور برگزار شده به امضا رسیده است که این ‌مهم رونق اقتصادی در سطح استان طی سالهای آتی را‌ نوید می دهد.

دیانی در پایان گفت: پیچ و تاب روند و مراحل اداری، سرمایه گذاران را دلسرد، نا امید و از سرمایه گذاری منصرف خواهد نمود که باید با تسهیل در روند اخذ‌ مجوز در راستای ایجاد مشاغل جدید و سرمایه گذاری گام برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها