استاندار کردستان امنیت حال حاضر کشور مرهون فداکاری های شهدا، آزادگان و ایثارگران دانست و گفت:وظیفه همگان است در راستای خدمت به ایثارگران و جانبازان و در جهت رفع مشکلات آنان گام بردارند.
کد خبر: ۸۹۰۳۸۴۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،26مرداد سال 69 نخستین گروه از آزادگان دوران دفاع مقدس، به دنبال پذیرش مجدد پیمان الجزیره از طرف صدام حسین رییس جمهوری عراق، پس از سال ‏ها اسارت در اردوگاه های رژیم بعث، به میهن اسلامی بازگشتند.
 
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید، 840 آزاده و 88 آزاده شهید، تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
 
عبدالمحمد زاهدی  در آیین بزرگداشت بازگشت اولین گروه از آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی گفت: رویکرد دشمن، انجام بمباران و ایجاد فشار بر مردم در راستای ساقط کردن نظام بود که موفق به این کار نشد.
 
 
 
وی با بیان اینکه کمترین هدف صدام، تجزیه کشور و تصرف خوزستان به دلیل داشتن منابع غنی نفتی بود ادامه داد: عدم توفیق رژیم بعثی در دستیابی به اهدافش، پیروزی شیرینی بود که این شیرینی با بازگشت آزادگان دوچندان شد.
 
 
زاهدی به عدم ارائه اسامی کامل اُسرا توسط رژیم بعثی به صلیب سرخ اشاره و اظهار کرد: بسیاری از خانواده های آزاده ها به دلیل نبود کامل اسامی، از بازگشت عزیزان خود ناامید شدند؛ بنابراین این خانواده ها نگرانی های زیادی را تجربه کردند.
 
 
 
وی اضافه کرد: وظیفه همگان است در راستای خدمت به ایثارگران و جانبازان و در جهت رفع مشکلات آنان گام بردارند.
 
 
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز اظهار کرد: امنیت حال حاضر کشور مرهون فداکاری های شهدا، آزادگان و ایثارگران است.
 
 
محمد سلیمانی افزود: آزادگان در برابر شکنجه های جسمی و روحی دشمن بعثی مقاومت کرده و با سربلندی به میهن بازگشتند؛ بنابراین نیاز است همگی آنان را تکریم و به وجودشان افتخار کنیم.
 
 
وی به شهادت محسن حججی توسط داعش اشاره کرد و گفت: شهادت این جوان انقلابی، بیانگر آن است که جوانان امروز، از آزادگان و شهدای دفاع مقدس درس ایثارگری آموخته اند.
وی ادامه داد: نظام اسلامی ثمره خون شهیدان و ایثارگری های آنان است و صاحبان به حق این انقلاب، خانواده های شهدا و ایثارگران هستند.
 
 
به گفته وی، استقلال و عظمت جمهوری اسلامی حاصل جان فشانی های شهدا، جانبازان و آزادگان است؛ پس هیچگاه نباید خانواده های آنان فراموش شوند.
 
 
پخش کلیپ بازگشت اولین گروه از آزادگان به کشور، اجرای موسیقی فولکلور توسط کمال قادری خواننده سنندجی و تجلیل از خانواده های آزادگان شهید با اهدای لوح تقدیر، از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 

 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات