در مراسمی سالن مطالعه حضرت آیت الله بهجتی در اردکان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۰۳۸۲۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ با حضور جمعی از مسئولین شهرستان، سالن مطالعه حضرت آیت الله بهجتی (شفق) در اردکان افتتاح شد.

در این مراسم امام جمعه اردکان ضمن گرامیداشت یاد و نام علما و بزرگان شهرستان اردکان بویژه آیت الله بهجتی(شفق) گفت: این عالم بزرگوار نه تنها افتخار شهر ما بلکه از افتخارات کشور هستند.

وی افزود: شخصیت علمی و معنوی علمای بزرگ اردکان مانند حضرت آیت الله خاتمی (ره) و آیت الله بهجتی (ره) به گونه ای بوده است که در کشور خدمات زیادی انجام داده اند و ما باید قدردان زحمات این بزرگان باشیم و یاد و نام آنها را گرامی بداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت: آیت الله بهجتی از نظر معنوی و اخلاقی یکی از علما و یکی از شاعران بزرگ و برجسته کشورمان هستند.

وی با تقدیر و تشکر از خانواده آیت الله بهجتی برای راه اندازی و تجهیز این کتابخانه و سالن مطالعه اظهار داشت: در کنار هر مسجدی لازم است که یک کتابخانه وجود داشته باشد چرا که در ایام امتحانات و کنکور جوانان زیادی مراجعه می کنند که ساعات کار کتابخانه های عمومی شهر محدود است اما کتابخانه هایی که در کنار مساجد قرار دارد این محدودیت را ندارند و می توانند خدمات خوبی ارائه کنند.

امام جمعه اردکان گفت: برای پیشرفت جوانان باید فضاهای مناسبی جهت مطالعه وجود داشته باشد.

مدیر اجرایی این پروژه نیز گفت:طبق بررسی هایی که در محدوده مسجد خاتم الانبیاء داشتیم و با توجه به عدم وجود فضای مناسب برای جوانان این منطقه جهت مطالعه به این نتیجه رسیدیم که در کنار مسجد یک فضای آموزشی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم کنیم.

وی افزود: در این سالن مطالعه امکانات لازم برای دانش آموزان و دانشجویان هم از نظر کتب منابع و هم کمک آموزشی فراهم شده است و در آینده نیز تجهیزات رایانه ای کمک درسی نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

سید ولی الله فاطمی اردکانی اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم از استعدادهای خوب این منطقه بهره وری کامل بشود تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بهتر این جوانان باشیم.

وی گفت: سالن مطالعه حضرت آیت الله بهجتی (شفق) با زیربنای 150 مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 50 میلیون تومان به همت خانواده آیت الله بهجتی در کنار مسجد خاتم الانبیاء اردکان احداث و تجهیز گردیده است.


ارسال نظرات