خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان شهدا را سبب وحدت در جامعه دانست و گفت: در روایتی از امام باقر(ع) نقل شده که در مشرق زمین انقلابی می‌شود و مردانی با حق بیعت می‌کنند و کشته می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۹۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، هوشنگ نوابی شامگاه پنج‌شنبه با حضور در یادواره شهدای قشقایی شهرستان دهاقان که با حضور خانواده‌های شهدا برگزار شد، اظهار داشت: این یادواره چهارمین یادواره شهدای قشقایی شهرستان دهاقان بوده که با همکاری همه دستگاه‌های شهرستان برگزار شد.

وی  شهید حججی را والامقام و عاشق خدا دانست و افزود: قلم و راه شهدا جامعه را به حرکت درمی‌آورد و هر وقت در جامعه مشکلی پیش می‌آید یک شهید به داد ما می‌رسد و این‌ بار با وجود شهید حججی در ایران کربلا و عاشورایی برپا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان اذعان کرد: حدود هزار و 400 سال قبل پیامبر را در خلوت تشییع کردند زیرا افراد برای کودتا و برکناری امام علی(ع) رفته بودند، هیزم به درب خانه دختر پیامبر بردند و آن‌جا را به آتش کشیدند.

وی گفت: پیامبر دشمنان دخترش را دشمنان خود می‌دانست و روزی هم خون حسین را جاری کردند و مظلومانه او را به شهادت رساندند و زمانی‌هم امام زمان به غیبت کبری رفت و تا کنون در غیبت به سر می‌برد.

نوابی با بیان اینکه در روایات از انقلاب خبر داده‌اند، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام باقر(ع) نقل شده که در مشرق زمین انقلابی می‌شود و مردانی با حق بیعت می‌کنند و کشته می‌شوند.

وی شهدا را سبب وحدت در جامعه دانست و افزود: تا اینکه فردی از اولاد پیامبر آمد، یکباره نوری درخشید و امام آمد، امامی که شهدا با او همراه بودند و سبب وحدت شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان اذعان کرد: شهدا زنده هستند و این جلسات مربوط به مردگان نیست زیرا شهدا در نزد خداوند زنده هستند.

*پیام یادواره شهدا حفظ وحدت در جامعه است

علی‌اصغر قاسمیان نیز با حضور در این مراسم اظهار داشت: امروز 26 مردادماه مصادف با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بود، آزادگانی که بخشی از تاریخ حماسه و افتخار کشور با از خودگذشتگی آنان رقم خورد.

وی افزود: آزادگان توانستند فرهنگ ایثار و شهادت را در دل دشمنان تفهیم کنند، زیرا آنان از اسارت سربلند بیرون آمدند و با تکیه بر ایمان و ارزش‌های معنوی آزادی را فتح کردند.

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان اینکه با پای دل در یادواره شهدا حاضر می‌شویم، اذعان کرد: حضور و تلاش برای برپایی یادواره شهدا ذخیره دنیا و آخرت بوده زیرا زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی گفت: حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا بوده وظیفه همگان است که باید به آن اهمیت داد.

قاسمیان رمز انقلاب و نظام را وحدت دانست و افزود: یادواره شهدا باید پیام داشته باشد، پیام یادواره شهدا حفظ وحدت در جامعه است و جوانان هم با شهدا آشنا می‌شوند.

*رضایت خداوند، هدف شهدا

رجب فرهمندیان با حضور در این جلسه اظهار داشت: یادواره شهدای قشقایی در شهرستان دهاقان از سال 84 آغاز شد و برای چهارمین بار شاهد برگزاری آن در شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه با توسل به شهدا جامعه را سالم می‌کنیم، افزود: با برپایی یادواره شهدا به اهداف و نتایج بسیاری می‌توان دست یافت، برای امنیت‌بخشی، پاک‌سازی و طهارت‌بخشی جامعه به برپایی یادواره شهدا نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان اذعان کرد: شهدا باید باشند تا تاریخ است و ما باید یادشان را زنده نگه داریم تا به آیندگان انتقال دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اهداف شهدا را بررسی کنیم بالاترین و اوج اهداف آنان کسب رضایت و بندگی خداوند است و امید داریم بعد از یادواره شهدا یادمان باشد که در راستای عبودیت خداوند قدم برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها