امام جمعه دامغان:

محراب مساجد جهت حرکت و منبر آن محتوای انقلاب اسلامی ما را نشان می‌دهد

امام جمعه دامغان با بیان اینکه مسجد محور اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: محراب مساجد جهت حرکت انقلاب و منبر مساجد محتوا و ماهیت انقلاب اسلامی ملت ما را نشان می‌دهد، مسجد باید جایگاه محوری خود را در جامعه بازیابد.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۳۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور باشکوه مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به 31 مردادماه روز جهانی مسجد و نقش مهم مساجد در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ملت ایران، اظهار داشت: در ایران اسلامی مساجد همواره حرف اول را در حرکت‌های اجتماعی، اعتقادی و حتی سیاسی می‌زنند و جمعیت مساجد موتور حرکت جامعه اسلامی و انقلاب ما بوده است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه متأسفانه این نقش امروز کمرنگ شده، باید ائمه جماعات، هیئت امناء، پایگاه بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با هم هماهنگ و متحد باشند و مساجد را با حضور مردم پررونق و بانشاط کنند، افزود: محراب مساجد جهت حرکت انقلاب و منبر مساجد محتوا و ماهیت انقلاب اسلامی ملت ما را نشان می‌دهد، مسجد باید جایگاه محوری خود را در جامعه بازیابد.

نفوذ کلید واژه اصلی دسیسه کودتای 28 مرداد بود

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد 32 این دسیسه آمریکایی را تأملی بزرگ در تاریخ کشورمان دانست و تصریح کرد: نفوذ کلید اصلی توطئه کودتای 28 مرداد بود که عملاٌ دستاورد بزرگ ملت در ملی شدن صنعت نفت را با شکست مواجه کرد، کودتایی که باید از آن درس بگیریم و هوشیاری و وحدت خود را در برابر دشمن از دست ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان نفوذ عوامل بیگانه در دولت مصدق، تخریب شخصیت آیت الله کاشانی نزد مردم و مصدق، عملیات روانی گسترده با هدف ایجاد پذیرش کودتا در افکار عمومی را از راهکارهای آمریکایی کودتای 28 مرداد برشمرد و گفت: امروز باید برای جلوگیری از چنین وقایعی ضمن بستن منافذ نفوذ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دشمن، باید از رشد ناامیدی و ولنگاری فرهنگی در جامعه جلوگیری کنیم.

ترامپ غلط می‌کند به ایران حمله کند

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات و یاوه‌گویی‌های اخیر رییس جمهور آمریکا بر علیه کشورمان در ادامه تحریم‌ها و سیاست‌های خصمانه این دولت، اظهار داشت: ترامپ غلط می‌کند به ایران حمله کند؛ او بهتر است بجای تهدید ایران به شرایط نابسامان خود و کشورش رسیدگی کند.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: رییس جمهور یاوه گوی آمریکا علاوه بر مشکلات و تنش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داخل ایالات متحده و مواجهه با متفکران، سیاستمداران و اندیشمندانی که با گذشت ماه‌ها همچنان او را لایق ریاست جمهوری نمی‌دانند در سیاست خارجی آمریکا نیز با چالش‌های بسیاری از جمله روابط و تقابل با چین و روسیه، ونزوئلا، کره شمالی و ... روبرو است که بهتر است بجای تهدید و دخالت در امور دیگران به آنها بپردازد.

جنایات آل سعود در یمن خیانت به اسلام و انسانیت است

وی در ادامه با اشاره به شرایط اسفناک مردم بی‌دفاع یمن جنایات آل سعود در این کشور را خیانت به اسلام و انسانیت عنوان و خاطر نشان کرد: یمن در خاک و خون و دنیا در خواب است، وخامت وضعیت بهداشتی و معیشتی مردم، نابودی منابع و ثروت‌های ملت یمن بر اثر بمباران‌ها، سه میلیون آواره، بیش از دو هزار شهید، 500 هزار نفر مبتلا به وبا اسناد جنایات آل سعود در یمن با حمایت مادی و تسلیحاتی آمریکا است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار