امام‌جمعه شهرستان درگز با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ میلیارد تومان به مردم درگز به دلیل سیل اخیر خسارت واردشده است، بیان داشت: دولتمردان هر چه سریع‌تر برای سیل‌زدگان فکر اساسی کنند.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۳۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین ملکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلا الغدیر شهرستان درگز برگزار شد؛ ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: تقوا رمز سعادت و رهایی از شقاوت بشریت است؛ چراکه تقوا اجازه نمی‌دهد که انسان و جامعه در زندگی خود، غافل شوند.

وی درباره شهید حججی گفت: این شهید بزرگوار باشهامت و رشادت خود، در کالبد بی‌تفاوتی انسان‌ها دمید و این درس را به مردم داد که نباید در تحولات جهانی بی‌تفاوت و خنثی بود.

خطیب جمعه درگز با اشاره به سیل اخیر منطقه درگز اذعان داشت: حادثه سیل اخیر باعث تأسف بسیاری شد و ویرانی‌های گسترده‌ای در این شهرستان به وجود آورد؛ که برآورد اولیه نشان می‌دهد؛ بیش از ۱۰ میلیارد تومان به مردم درگز خسارت واردشده است.

وی افزود: در این سیل، اولین گروهی که برای کمک به سیل‌زدگان درگز وارد عمل شد؛ سپاه و بسیج بود.

وی ادامه داد: دولتمردان باید هر چه سریع‌تر برای مردم سیل‌زده یک فکر اساسی کنند و با واگذاری بودجه‌های کلان به فرماندار شهرستان، برای این خسارات چاره‌جویی کنند.

امام‌جمعه درگز با اشاره به تحولات سیاسی اخیر داخلی کشور گفت: دوره انتخابات و رقابت تمام‌شده است و نباید منتخبین مردم، رقابت‌های انتخاباتی را در انجام وظایفشان تأثیر دهند.

وی ادامه داد: گروه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دولت باید باهم هماهنگی داشته باشند و تمام مردم نیز باید از دولت حمایت کنند.

حجت‌الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: در دکترین سیاسی اسلامی ما رئیس‌جمهور مشروعیت خود را قبل از ظهور حضرت مهدی (عج)، به‌واسطه ولی‌فقیه از خداوند می‌گیرد و مقبولیت خود را از مردم می‌گیرد.

وی تأکید کرد: مقبولیت بدون مشروعیت همان طاغوت است.

حجت‌الاسلام ملکی به معضلات جدید در درگز اشاره کرد و گفت: باید در مسائل فرهنگی شهرستان جدیت به وجود بیاید و نباید عده‌ای به شکل گردشگر در مناطق گردشگری ما حضور یابند و به شکل آشکارا انواع فساد اجتماعی را انجام دهند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها