امام جمعه کرمان با اشاره به سی ام مرداد و روز صنعت دفاعی کشور گفت: صنعت دفاعی کشور مورد توجه مسئولان بوده و امروز ما از نظر قدرت بازدارندگی به مرحله ای رسیده ایم که هیچ قدرتی نمی تواند دژ مستحکم نظام را از بین ببرد.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۲۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: آمریکایی ها روی مسئله (صنعت دفاعی کشور ما) نگرانند و قطعنامه علیه ما صادر می کنند.
وی تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا، ایران را تروریست معرفی می کند اما باید ایمان داشته باشیم سرانجام کار ما در صورت استقامت و پایداری چیزی جز پیروزی نیست.
وی با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی در بیست و هشتم مرداد گفت: دکتر مصدق نخست وزیر مردمی بود اما دارای نقص هایی بود که موجب شد سقوط کند.
امام جمعه کرمان ادامه داد: مصدق به آمریکایی ها اعتماد و دولت آمریکا به او خیانت کرد و کودتایی بر علیه او ترتیب داد و باعث شد شاه برگردد و سالها بر این کشور با اختناق حکومت کند.
وی اظهار کرد: اگر دکتر مصدق رابطه اش را با کاشانی حفظ کرده بود و به هشدارهای این عالم ربانی توجه کرده بود سقوط نمی کرد.
آیت الله جعفری تاکید کرد: در طول تاریخ تجربه نشان داده هر مسئولی که روحانیت و علما حامی و طرفدار او باشند می تواند حکومت کند و هر حکومتی که روحانیت را کنار بزند حکومتش پایدار نخواهد بود و باید از مسائل گذشته روزگار عبرت بگیریم.
وی با اشاره به سی ام مرداد سالروز آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونسیت ها در سال 1936 میلادی گفت: یکی از نگرانی های بزرگ جهان اسلام مسئله فلسطین است و بیش از 60 سال است که مردم مسلمان فلسطین با بی رحمی از وطن خود اخراج شده اند.
خطیب جمعه کرمان افزود: امروز مسلمان ها آزادانه نمی توانند در مسجد الاقصی نماز بخوانند و تنها جمهوری اسلامی طرفدار واقعی فلسطین است اما کشورهای دیگر یا تظاهر به دشمنی می کنند و یا با این رژیم نامشروع رابطه دارند.
وی با اشاره به روایات معصومین (ع) گفت: جز به خدا نباید به چیز دیگری امید داشته باشیم و جز از گناهان خود ازمسئله دیگری نهراسیم و دیدندار واقعی کسی است که در برابر همه سختی ها و مصائب زندگی صبر داشته باشد.
وی با اشاره استعفای خود از مقام امام جمعه کرمان گفت: بسیاری از مسئولان استان از جمله استاندار محترم و معاونان ایشان، اقشار مختلف مردم اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی و اصحاب جراید و روزنامه ها در این مدت به بنده لطف داشتند و شرمنده محبت های ایشان هستم.
آیت الله جعفری افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با استعفا، هنوز جوابی به اینجانب نداده اند و امیدوارم هر چه زودتر تکلیف بنده و شما را مشخص نمایند.

ارسال نظرات