امام جمعه هرات با بیان اینکه شهادت شهید حججی یکبار دیگر واقعه عاشورا را زنده کرد، گفت: شهید حججی درس مقاومت و آزادگی را به تمام جهانیان آموخت.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۱۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، حجت الاسلام محمد علی جعفری در خطبه های نماز جمعه هرات ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع)، ازایشان به عنوان با برکت ترین مولود شیعه نام برد و اظهار داشت: مقصود و منظور این تعبیر آن نیست که امام جواد از همه امامان قبلی برای شیعیان با برکت تر بوده لکن این چنین مطلبی ابدا قابل قبول نیست، بلکه بررسی اوضاع و شواهد و قرائن اینگونه نشان می دهد که تولد حضرت جواد در شرائطی صورت گرفت که خیر و برکت خاصی را برای شیعیان به ارمغان آورد.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: علت این نامگذاری این بود که گروهی به نام واقفیه،امامت امام رضا(ع) را انکار کردند و چون امام رضا(ع) تا حدود چهل و هفت سالگى داراى فرزند نشده بود،فقدان فرزند براى امام رضا(ع) بهانه ای برای واقفیه در جهت انکار امامت امام رضا(ع) بود.اما این فشارها از سوی واقفیه با تولد حضرت جواد(ع) خاتمه پیدا کرد و موضع امام و شيعيان كه از اين نظر در تنگنا بودند، تقويت شد.

وی در ادامه به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی و دیگر شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: شهادت دردناک شهید پاسدار «محسن حججی» به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه موجی از غم و اندوه را در کشور به راه انداخت و زلزله ای در دلها ایجاد کرد..

امام جمعه هرات با بیان اینکه شهادت شهید حججی یکبار دیگر واقعه عاشورا را زنده کرد،گفت:شهید حججی درس مقاومت و آزادگی را به تمام جهانیان آموخت.

حجت الاسلام جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به حادثه ۲۸ مرداد، اظهار داشت:سه علت در به وجود آمدن کودتا 1332 دخیل بود که عبارتند از اعتماد مصدق به آمریکا،تسلط دشمنان بر دستگاه های سیاسی و تصمیم گیری کشور و حضور کم رنگ مردم در صحنه بود.

خطیب نماز جمعه هرات در پایان با اشاره به موضوع سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با موگرینی رئیس کمیته سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: اقدام نمایندگان مجلس اوج ذلت وحقارت بود.

ارسال نظرات