حجت الاسلام جعفری تصریح نمود: باید مقدمات ازدواج توسط والدین فراهم شود ادامه تحصیل و نداشتن کار نباید مانع ازدواج جوانان شود هر زمانی برای تحصیل خوب است اما زمان ازدواج نباید به تاخیر بیفتد.
کد خبر: ۸۹۰۳۷۱۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام عباس جعفری و با حضور جمعی از مسوولان و مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان در مسجد بزرگ حضرت امام رحمت الله علیه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم امام جمعه کوهبنان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت : در روز 25 ذی القعده به زیارت امام رضا علیه السلام سفارش فراوان شده در حالی که همیشه باید عرض احترام به این امام همام داشته باشیم و در این روز سعی کنیم زیارت امین الله را به نیابت امام رضا علیه السلام بخوانیم.
وی افرود: این روز همچنین روز دحول الارض است اولین نقطه ای که روی زمین سر از آب بیرون اورد خانه کعبه بود که گشترش زمین از خانه خدا شروع شد روزه این روز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
خطیب جمعه کوهبنان بیان داشت :فردا حرکت پیامبر از مدینه به سوی حجت الوداع است در حالی که 124هزار نفر ایشان را همراهی می کردند مقدمات این سفر از قبل فراهم شده بود لذا از اقصی نقاط دنیا  مردم در این سفر شرکت کردند.
وی ادامه داد:هدف این سفر بیان جایگاه ولایت و معرفی رهبری جامعه اسلامی است که با معرفی مولای متقیان در زمان حج در چند جا انجام شد و در نهایت امر ولایت و امامت در سرزمین خم به اطلاع تمام مردم جهان رسیده شد.
حجت الاسلام  جعفری تاکید کرد:پیامبر اعظم صل الله علیه واله جایگاه جانشینی خود را در این سفر تبیین کردند و وجود مولای متقیان به مردم معرفی شد در حالی که همه حاضرین حرف و کلام پیامبر را شنیدند.
وی ابراز داشت:غدیر راه هدایت تمام مردم است انشاالله امسال هم مراسم روز عید غدیر به خوبی سالیان قبل در شهرستان اجرا شود و اطعام در این روز به همت مومنین و خیرین انجام گردد جا دارد بخشی از قربانی و عقیقه به این مهم اختصاص داده شود.
امام جمعه کوهبنان ادامه داد: شهادت امام جواد علیه السلام را در اخر این ماه داریم که در سن 25سالگی توسط همسرش به شهادت رسید.
وی خاطر نشان کرد:اول ذی الحجه روز مبارکی است اصلا این ماه خیلی با برکت است هر جا خیری است  به مولای متقیان علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها منتهی می شود حتی ازدواج مبارک، ازدواج این دو بزرگوار بود که با تدبیر انجام شد.
حجت الاسلام جعفری تصریح نمود: باید مقدمات ازدواج توسط والدین فراهم شود ادامه تحصیل و نداشتن کار نباید مانع ازدواج جوانان شود هر زمانی برای تحصیل خوب است اما زمان ازدواج نباید به تاخیر بیفتد.
وی ابراز داشت:طی هفته جاری دیدارهایی با مسوولان ادارات شهرستان داشتیم که حفاظت از محیط زیست و طبیعت از خواسته های انان بود که باید در راس برنامه های ما باشد .
خطیب جمعه کوهبنان گفت: ادارات جهاد کشاورزی و محیط زیست کارهای خوبی انجام داده اند جا دارد جوانان از آب و محیط موجود بهره ببرند از آبیاری قطره ای بهره ببرند تا اشتغال پر رنگ شود .
وی تاکید کرد:کشاورزان  به سمت و سوی آبیاری مکانیزه حرکت کنند بدنبال کشت جایگزین باشند که نیاز به آب کمتری دارد اما از درامد بالایی برخوردار است .
امام جمعه کوهبنای تصریح نمود:کشاورزان کوهبنانی بایستی با برنامه ریزی مزارع کشت گیاهان دارویی و زعفران را در شهرستان گشترش دهند .

ارسال نظرات