خبرهای داغ:
سردار شاهچراغی در یادواره 15 شهید روستای اروانه شهرستان سرخه گفت: در مسیر توسعه و رشد اسلام نقش اساسی و کلیدی را شهدا دارند و اینها کاری کردند که امروز آمریکایی ها امکان پیاده سازی و استفاده از قدرت خود به خصوص در جهان اسلام را ندارند.
کد خبر: ۸۹۰۳۶۶۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار سید محمدتقی شاهچراغی در یادواره 15 شهید روستای اروانه شهرستان سرخه که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار شد، در سخنانی با اشاره به شرایط دنیای امروز اسلام مانند زمان بعثت پیامبر اظهار کرد: شرایط دوران امروز اسلام مانند دوران بعثت نبی اکرم(ص) نیاز به رشد و توسعه دارد و همانطور که پیامبر زمینه گسترش اسلام را فراهم کرد، امروز هم ما در ادامه مسیر آن حضرت و تبعیت از آن حضرت توجه به گسترش توسعه اسلام و فراهم کردن زمینه ظهور را ایجاد کنیم.

وی افزود: به همین نسبت و دلیل همه مخالفت و دشمنانی ها امروز هم وجود دارد و در آن مقطع ابوجهل ها و ابوسفیان ها و طاغوت ها برای کنترل اسلام تلاش می کردند و امروز هم نظام سلطه و آمریکایی ها تلاش می کنند از سرعت توسعه اسلام انقلابی و جهادی و ولایی و شهدایی بکاهند.

شاهچراغی خاطر نشان کرد: نظام سلطه که نمادش آمریکا و رژیم صهیونیستی است مانع هستند چون می دانند اسلام انقلابی سرعت بگیرد بساط آنها را جمع خواهد کرد و اجازه نخواهد آنها در آن مسیر بر گُرده ملت ها سوار شوند.

وی تصریح کرد: در این مسیر توسعه و رشد اسلام عناصر متعددی موثر هستند و نقش اساسی و کلیدی در حوادث امروز ،شهدای ما هستند، اینها کاری کردند که امروز آمریکایی ها که مدعی قدرت هستند با امکانات و تجهیزات اقتصادی، امکان پیاده سازی و استفاده از قدرت به خصوص در جهان اسلام را ندارند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: امروز اگر نگاه به گوشه و کنار کشور در حوزه مرزها و فراتر از مرزها در بحرین و عربستان و لبنان، سوریه، عراق و افغانستان، یمن بیندازید می بینید آمریکایی ها ناتوانند از مقدورات خود در میدان عمل استفاده کنند و این کار شهیدان ماست.

وی با اشاره به بحرین که از بیشتر استان های ما کوچک تر است گفت: اگر قرار باشد بیش از آنچه ظلم است بشود امکان عمل ندارد و در یمن زن و مرد را چند سال است می کشند اما نتوانستند کار کنند و آمریکا تمام قد در یمن حضور دارد و عربستان نقش صدام در دوران دفاع مقدس را ایفا می کند و در مقابل شیعه مستضعف کم آوردند.

شاهچراغی ادامه داد: در عراق آمدند که بساط نظام اسلامی را در عراق جمع کنند اما پشت صحنه از موضع عجز و لابه وارد می شوند؛ بیرون را نگاه نکنید اینها ضعیف هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در داخل بعضی ها مستقیم و غیر مستقیم مقهور این قدرت پوشالی هستند و آمریکایی ها پیغام می دهند که نکنید و بگذارید و اینها به برکت خون شهداست.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه عوامل موثری است که شهدا به جایی می رساند که به فرموده امام راحل مزارشان دارالشفاست عنوان کرد: اینها در این مقطع زندگی دنیایی چه نوجوان و چه پیرمرد سبک زندگی و مدل و شرایط زندگی را به گونه ای کردند که مورد توجه حضرت حق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام یادواره شهدا مردمی است تاکید کرد: باید کار کنیم شهدا چگونه کار کردند و سبک زندگی اینها چگونه است، برکتی در زندگی و عملی در زندگی شهدا بوده که به این فیض رسیدند ما می توانیم الگو بگیریم و زندگی ها را درست کنیم.

شاهچراغی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که دشمن خاصیتش دشمنی است اظهار کرد: این به این معنا نیست که همه زندگی ها به هم بریزد بلکه خاصیت شهدا هم استکبارستیزی است و زندگی شهدا در آن است و خاصیت دشمن کشتار است.

وی بیان کرد: امروز در آموزهای اجتمای فرهنگی مشکلاتی که داریم که ناشی از این است که شهدا را به بخش شهادتشان پرداختیم، در صورتی که مهمتر از مقطع جنگ زندگی اینهاست، مانند عاشورا که ما به اندازه ای که به قتلگاه پرداخته ایم به زندگی امام توجه نکردیم و سبک زندگی ایشان نیندیشیده ایم که حال رابطه های امروزی والدین و بچه ها اینگونه است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تاکید بر این نکته که شهدا برنامه داشتند در زندگی و توجه به لقمه داشتند که از کجا می آید کم کاری نکنند و برای مستحبات و مکروهات خود برنامه داشتند چه برسد به حلال و حرام گفت: این شهادت ها الکی نیست و حساب شده بوده است و اینکه فقط شجاع بودند ، این نیست بلکه درون مایه ای است که این فرد را در مسیر انقلاب و اسلام قرار داده است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس یعنی زندگی الهی انسانی که هر انسانی در هر مقطع تاریخ، انسان را به سر منزل مقصود برساند؛ گاهی آن قله دفاع مقدس و یک وقت مدافعین حرم و زندگی شهید گونه است که سختگیری و گریه و نماز و روزه نیست همه ابعاد زندگی در آن است خانواده است.

شاهچراغی با بیان اینکه نبرد با شمشیر و سر بریدن بخش کوچکی از کار عاشوراست تاکید کرد: آنچه آثار جاودانه دارد حلال و حرام زندگی به معنای واقعی است و شهدا هم در این مسیر بودند و وقتی این درست می شود همه چیز درست است و شک و تردیدی نیست.

وی ادامه داد: باید در زندگی به حیات طیبه برگردیم، زندگی سالم بخشی از حیات طیبه است که باید استفاده کنیم از این برنامه ها و در این مسیر حرکت کنیم.

در این مراسم دختر سردار شهید حسن شاطری دکلمه ای در وصف شهدا به خصوص شهدا مدافع حرم قرائت کرد که همه را تحت تاثیر قرار داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها