شهردار اراک گفت: دو سوله ورزشی شهرک ولیعصر (عج) و کوی امام علی (ع) به نام شهیدان حججی و مسلمی از شهدای مدافع حرم مزین شد.
کد خبر: ۸۹۰۳۶۵۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مرکزی، به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک  ابراهیم عباسی شهردار کلانشهر اراک گفت: دو سوله ورزشی در شهرک ولیعصر (عج) و کوی امام علی (ع) به نام شهیدان حججی و مسلمی از شهدای مدافع حرم مزین شد.
 
وی ضمن تبریک 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی تصریح کرد: بیست و ششم مردادماه یادآور خاطره شیرین بازگشت سرو قامتانی است که خود را برای نثار جان آماده کرده بودند و در برابر همه ناجوانمردی‌های دشمنان ایستادند، اما در جنگ دشمن بعثی اسیر شدند و از شکنجه‌های مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند.
 
شهردار اراک ادامه داد: آرامش، آسایش، عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون و مدیون دلاوری، ایثارگری و فداکاری بزرگ مردانی است که با تأسی از مکتب اهل‌بیت (ع) جان خود را در طبق اخلاص نهادند و با جان‌فشانی ایران اسلامی را از توطئه دشمنان محفوظ نگه داشتند.
 
عباسی بیان داشت: در این روز باشکوه به احترام ایثار دلاورانی که سال‌ها دربند؛ مردانه ایستادند و سرافرازانه به میهن بازگشتند؛ یاد، نام و حرمتشان را گرامی داشته و این پیروزی بزرگ را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران و تمامی خانواده‌های گران‌قدر شهدا، ایثارگران و جانبازان غیور و آزادگان همیشه سرافراز، تبریک عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه سخنان خود گفت: نظر به مقام شامخ و جایگاه والای شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، به‌خصوص شهدای مدافع حرم که تا ابد این مردم و این سرزمین مدیون رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های این عزیزان در پاسداشت از اسلام و ایران عزیز هستند، مدیریت شهری اراک دو سوله ورزشی شهرک ولیعصر (عج) و کوی امام علی (ع) که در حال احداث می‌باشند، به نام شهیدان حججی و مسلمی از شهدای مدافع حرم مزین کرد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت گرامیداشت یاد و جان‌فشانی‌های شهدای گرانقدر که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، مقرر شد ازاین‌پس نام هر سالن ورزشی که در شهر اراک احداث می‌شود با نام شهدای حرم مزین شود و در اولین اقدام نام دو سوله ورزشی شهرک ولیعصر (عج) و کوی امام علی (ع) بانام شهیدان حججی و مسلمی از شهدای مدافع حرم مزین گردید.
 
 عباسی تصریح کرد: شهدا قهرمانان واقعی هستند، نام‌گذاری اماکن ورزشی به اسم شهدا در مقابل جان‌فشانی‌های این بزرگان؛ حداقل‌ترین کارها است و امیدواریم با این قدم ناچیز ادامه‌دهنده راه و یاد شهدا باشیم.
 
  شهید محسن حججی روز دوشنبه 16 مرداد 1396 به اسارت دشمن درآمد و در روز چهارشنبه 18 مرداد 1396 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
شهید سعید مسلمی از شهدای مدافع حرم شهر اراک در تاریخ 9 آبان 1394 در حومه حلب به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
ارسال نظرات