در ادامه پیش آمدن شرایط غیرمعمول برای اهالی بارسلون، یک خودروی دیگر به مأموران پلیس حمله کرد و یک خانه در حادثه‌ای مرتبط با این حملات تروریستی، منفجر شد.
کد خبر: ۸۹۰۳۶۲۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عصر روز گذشته یک خودروی ون با ورود ناگهانی به محل تجمع عابران پیاده در مرکز شهر بارسلونا، ده‌ها نفر را مصدوم کرد. وزارت داخلی کاتالونیا اعلام کرد که در این حمله تروریستی، 13 نفر کشته و بیش از 50 نفر مجروح شده‌اند.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این کار در راستای انتقام از کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا صورت گرفته است.


 اما ساعاتی پس از حمله خونین ماشین ون به جمعیت حاضر در مرکز شهر بارسلون و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر، مأموران پلیس حاضر در یک پست ایست و بازرسی در حمله‌ای مجزا مورد حمله قرار گرفتند.

یک گروه دیگر از مردم هم در جنوب بارسلون دوباره با یک خودروی ون مهاجم روبرو شدند؛ 6 نفر مصدوم شدند که حال 2 نفر از این میان، وخیم است.

پلیس 4 تروریست را که به این حمله دوم مرتبط بودند، در یک تفرجگاه ساحلی در شهرک کامبریلس کشت.

نیروهای امنیتی اعلام کردند که انفجار روز چارشنبه یک خانه در شهر «آلکانار» هم به حملات تروریستی پنج‌شنبه مرتبط بوده است.


6:41 پنجمین تروریست که در تبادل آتش با پلیس بارسلون زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده از پای درآمد.

5:52 پلیس می‌گوید تروریست‌هایی که در حمله جدید کشته شده‌اند، در یک حمله جدید، با یک خودروی ون به عابران پیاده حمله  و 6 نفر را مصدوم کرده بودند. حال 2 نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

پنج تروریست حاضر در این خودروی ون، کمربند انتحاری بر تن داشته‌اند.

5:26 ساعتی پس از اعلام شروع عملیات پلیس در شهرک ساحلی «کامبریلس» در 62 کیلومتری جنوب بارسلون، پلیس از کشته شدن 4 تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی خبر داد.

پلیس از ساعاتی قبل از مردم خواسته بود که با ماندن در خانه، به نیروهای امنیتی در مقابله موثر با یک حمله تروریستی احتمالی، کمک کنند.

1:39 پلیس اسپانیا می‌گوید هیچ یک از دو مظنون بازداشت شده، راننده خودروی ون نیستند. دو مظنون تابعیت اسپانیایی و مراکشی دارند. راننده هنوز متواری است.

1:35 یک نفر در انفجار یک منزل در بارسلون کشته شد. پلیس می‌گوید این انفجار به حادثه تروریستی امروز مرتبط است. این حادثه روز چهارشنبه در شهر «آلکانار» در نزدیکی بارسلون رخ داده بود که یک کشته و 7 مصدوم بر جای گذاشته بود.

1:28 مقامات محلی کاتالونیا اعلام کرد که آمار کشته‌های حمله تروریستی دیروز کماکان 13 نفر است ولی آمار مصدومان به 100 نفر افزایش یافته است.

1:23 دولت اسپانیا در پی حملات تروریستی بارسلون، در سراسر این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

12:55 روزنامه لو پاریزین می‌گوید عامل حمله، موسی اوکبیر برادر ادریس بوده ولی وی برای مخفی ماندن هویتش، از هویت برادر استفاده کرده است.

12:45 آنطور که تلویزیون اسپانیا گزارش داده، مأموران پلیس حاضر در پست ایست و بازرسی، تنها تروریست حاضر در خودروی مهاجم را با گلوله کشته‌اند.

رسانه‌های محلی از اعزام یگان خنثی سازی بمب به محل هم خبر داده‌اند.

12:37 آنطور که کانال 20 تلویزیون اسپانیا گزارش داده، یک خودروی فورد سفید رنگ مدل «فوکس» در حمله‌ای جداگانه در حومه شهر بارسلون، به پست ایست و بازرسی پلیس حمله کرده و 2 افسر را زیر گرفته است؛ هنوز گزارشی از وضعیت سلامتی این 2 افسر منتشر نشده است.


ارسال نظرات