عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آقای روحانی در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برنامه‌هایی که 57 درصد مردم به آن رای دادند را تنها شایسته تسلط بر زمام امور می‌دانند
کد خبر: ۸۹۰۳۵۷۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
احمد علی مقدم امروز(پنج شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رابطه با سخنان متناقض آقای روحانی در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اظهار داشت: انسان برخی مواقع آنقدر با وجود پیله نفس، اوهام و تصوراتی که در اطراف خود می‌تند موجب می‌شود نگاه تک بعدی و یک جانبه‌گرایانه به مسائل پیرامون خود داشته باشد و اینجا است که نقد و انتقاد مشفقانه اطرافیان به کمک آمده تا با بازنگری در راستای اصلاح منش خود حرکت کند.
وی ادامه داد: دولت‌مردان نیز در همین راستا اگر صاحب‌نظران و دلسوزان انقلاب از سر خیرخواهی موضوعی را گوش‌زد می‌کنند نباید برنجند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه عقل و تدبیر حکم می‌کند نصحیت‌ها را انسان بشنود و از بین آن بهترین را برگزیند، خاطرنشان کرد: در حالی که هر زمان منتقدان به حریم دولت نزدیک می‌شدند با بدترین واژه‌ها پس زده شدند تا گرفتار خود سانسوری شوند و اکنون هم که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم قرار داریم زبان به خیرخواهی گشوده شاید رئیس‌جمهور محترم به نظرات توجه کنند.
مقدم تصریح کرد: با وجود هر برخوردی از جانب دولت وظیفه خیرخواهی برای نظام از گردن ما ساقط نمی‌شود حال می‌ماند دولت که این زبان انتقاد را در دهان قفل و تیغ انتقاد را چاقوی برنده محسوب کند یا تیغ جراحی که قصد اصلاح دارد.
این کارشناس سیاسی سخنان آقای روحانی در جلسه رای اعتماد را حاوی نکاتی چند دانست و گفت: در ابتدا ایشان اکثریت قاطع رای 29 اردیبهشت را از آن خود دانسته و می‌گویند مردم مسیر اعتدال را برگزیدند آیا کسب 57 درصد آرا اکثریت قاطع محسوب می‌شود؟
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان ادامه داد: ایشان اینطور وانمود می‌کنند 17 میلیونی که به ایشان رای ندادند از مسیر اعتدال خارج بودند یعنی آنان افراطی لقب می‌گرفتند و ایشان تنها رای دهندگان به خود را صاحب اعتدال می‌نامند این فرمایش یعنی توهین به 17 میلیون نفر ایرانی که تفکر ایشان را برنگزیدند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ایشان در آن جلسه برنامه‌هایی که 57 درصد مردم به آن رای دادند را تنها شایسته تسلط بر زمام امور می‌دانند، افزود: انگار تعدادی که به ایشان رای ندادند حق برخورداری از اینکه صدا و خواسته‌هایشان در دولت شنیده شوند، ندارند و از حق حضور و مشارکنت در اداره جامعه برخوردار نیستند و انگار مسیر ایشان حق علی الاطلاق و نگاه بقیه باطل مطلق است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: در تمام سخنانشان از شنیدن صدای 17 میلیون منتقد سخنی به زبان نمی‌آورند از اینکه آنان انقادات به حقی دارند مطلبی به میان نمی‌آید و انگار حقوق شهروندی تنها برای 23 میلیون نفر است بهتر بود ایشان به 17 میلیون رای احترام می‌گذاشتند و رقابت‌ها را تبدیل به رفاقت می‌کردند و تفکیکی بین آرای اکثریت و اقلیت قائل نمی‌شدند.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان تصریح کرد: ایشان در آن جلسه بار دیگر گزینه‌ای که به زعم ایشان موفقیت دولت بود را رو می‌کنند و از سیاست خارجی موفق دولت خود سخن می‌گویند و اینکه بر اثر این سیاست‌ها ایران از انزوا خارج شد انگار در دولت‌های قبل در جزیره متروکی بودیم در حالی که همین مراسم تحلیف ایشان نشان داد میزان استقبال کشورها نسبت به سال 92 چه میزان کاسته شد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: ایشان بیان می‌کنند که در دولت یازدهم بود که ایران از انزوا و ائتلاف جهانی علیه ایران خارج شد در حالی که باید پاسخ دهند آیا تحت تصویب ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرارگرفتن چه معنایی می‌دهد در ائتلاف جهانی علیه ایران هم قرار بود چنین اتفاقی را برای ایران رقم بزنند پس این سخن ایشان نادرست است.
کارشناس سیاسی با اشاره به سخننان آقای روحانی خاطرنشان کرد: ایشان در آن جلسه منتقدان برجام را مجدداً با الفاظ توهین‌آمیزی می‌نوازد و افرادی که به اصطلاح ایشان از نوجوان برجام انتقاد می‌کنند را همچون کسانی می‌دانند که می‌خواهند ایرانیان را از مزایای صلح محروم کنند.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان گفت: شاید ایشان فراموش کرده‌اند ایران با وجود برجام مورد تهاجم تروریست‌های داعشی قرار گرفت و این موشک‌های سپاه بودند که امنیت مردم را تامین کردند نه برجام و نه غیر آن.


وی ادامه داد: شاهد بودیم حتی پس از برجام زبان قدرتمندان علیه ما تیزتر نیز شد و اگر کسی هم از برجام انتقاد می‌کرد می‌خواست این باور را به رئیس‌جمهور بقبولاند که از کنده برجام دودی بلند نمی‌شود.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان آقای روحانی مطرح کرد: ایشان می‌گویند کسی از آشفتگی در اقتصاد ایران، تورم 40 ‌درصدی، کاهش تولید ملّی و توقف اشتغالزایی سخن نمی‌گوید!!!
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان  ادامه داد: درست است سخن نمی‌گوید زیرا آنقدر آب از سر گذشته است که دیگر سخن افاقه نمی‌کند آیا بازار ارز دچار نوسانات لحظه‌ای نیست، آیا موسسات غیرمجاز مالی مردم را به روز سیاه ننشانده، آیا مسکن در خوابی عمیق فرو نرفته و رکودی بی‌سابقه را تجربه نمی‌کند، آیا صادرات غیرنفتی کاهش نیافته، آیا میزان بیکاری به 12/6 درصد نرسیده است و هزاران سؤال دیگر. از کدام شاخص سخن بگوییم که نشان از آشفتگی اقتصاد نباشد؟
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: مجدداً آقای روحانی در این جلسه نیشی به دولت قبل زده و به نبش قبر آن می‌پردازند، از درآمد بالای 100 میلیاردی آن دولت سخن می‌گویند و دولت خود را فاقد چنین بهره‌ای می‌دانند اما این نکته را نمی‌گویند که چگونه است که با کاهش درآمدهای پیش‌بینی شده هزینه‌های جاری کشور رشدی 90 درصدی داشته و منابع کشور خرج دقیقاً چه چیز می‌شود؟
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان ادامه داد: آقای روحانی یادتان نرود در طول چهار سال قبل هر بی‌مدیریتی یا نابسامانی دولت خود را به گردن دولت قبل می‌انداختید در این دوره دولت قبل دولت خودتان است و باید نارسایی‌ها، بی‌مدیریتی‌ها و بی‌تدبیری‌های دولت قبلی خود را توجیه کنید.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به این اشاره کرد که آقای روحانی در ادامه از رفاقت 50 ساله با مقام معظم رهبری سخن می‌گوید و افزود: اینکه ایشان مطرح کردند از بیانات معظم له همواره مشورت می‌گیرند پس چه گونه است در اکثر موارد خلاف جهت سیاست‌های معظم له راه می‌پیمایند.
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: یکی از موارد تناقض گویی ایشان اینکه در ابتدای سخنانشان از اینکه وزرا را در فضایی آرام و به دور از فشارهای سیاسی برگزیدند، سخن می‌گویند و در ادامه دلیل عدم انتخاب سه وزیر زن را به‌دلیل فشارهای سیاسی عنوان می‌کنند.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان  تصریح کرد: یکی از دلایل کسب رای ایشان بدلیل داد سخن از مشارکت دادن زنان در جامعه و استیفای حقوق شهروندی این قشر بود و دیدیم که آنان در کابینه از جایگاهی برخوردار نیستند و جالب آنکه آنان را به آینده حواله می‌دهد و با عدم انتخاب در کابینه نشان داد نگاه ابزاری به آنان دارد.
مقدم ادامه داد: کابینه‌ای که قرار بود چابک، پویا و جوان‌گرایی در آن لحاظ شود در حالی که تنها یکی از وزرا را از بین جوانان انتخاب کرده‌اند که اگر نبود حضور این جوان معدل سنی کابینه که در حال حاضر از کابینه یازدهم بالاتر است به مراتب بالاتر نیز می‌رفت و با کابینه‌ای که بی‌شباهت به خانه سالمندان نیست، مواجه بودیم.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: نکته جالب آنکه با وجود عملکرد ضعیف دولت یازدهم تلویحاً تاکید می‌کنند برنامه‌ها همان موارد قبل هستند و وزرا نیز همان مسیر قبلی را می‌پیمایند هر چند که پوست‌اندازی دولت نیز خالی از اشکال نیست زیرا یا از همان وزرا در دولت دوازدهم بهره برده‌اند و یا از معاونان وزرا که به نظر می‌آید از اکنون باید شاهد واژه «تکرار» در همه حوزه‌ها باشیم.
مقدم ادامه داد: همانطور که قبلا عرض کردم مردم به عملکرد دولت قبل رای ندادند بلکه به شعارهای آقای روحانی رای دادند بنابراین ایشان برای تحقق شعارهای خود باید مسیرهای اشتباه قبلی را تغییر داده نه اینکه مسیرهای قبلی را مجدداً طی کنند زیرا این بر خلاف خواست رای دهندگان به ایشان است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: نکته آخر اینکه ایشان با وجود همه ارزش‌های خانم میرزاآقاخانی که ما نیز منکرش نیستیم در هنگام فوت ایشان یادشان را گرامی داشتند اما امان از آنکه از شهید مدافع حرم شهید محسن حججی نام ببرند که نیاز بود در ابتدای سخنانشان به مقام والای شهیدی که همه‌گی امنیت و آرامش خود را مدیون این شهدا هستیم نام می‌بردند اما با کمال تاسف مضایقه کرده اسمی نمی‌برند. هر چند که این شهید و امثالهم محتاج یاد ما نیستند و به قول شهید آوینی پندار ما این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند.
ارسال نظرات