دبیر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه شهرستان ساری:

طرح کاهش محرومیت از روستاهای مازندران آغاز شد

طرح کاهش محرومیت از روستاهای استان مازندران و در شهرستان ساری در دستور کار است که قبل از شروع برنامه‌های فرهنگی اجرای پروژه‌های عمرانی شروع شده است.
کد خبر: ۸۹۰۳۴۴۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه شهرستان ساری، بهرام لیالی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی مشترک قرارگاه پیشرفت و آّبادانی سپاه ناحیه شهرستان ساری و جهاد کشاورزی شهرستان و دیگر دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه کربلای مازندران همزمان با شروع به کار دیگر قرارگاه‌های سپاه کشور با هدف کاهش محرومیت و رفع فقر از چهره‌های روستاهای کشور در اجرای پروژه‌های عمرانی با دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور همکاری خویش را شروع کرده است.
وی اضافه کرد: طرح کاهش محرومیت از روستاهای استان مازندران و در شهرستان ساری در دستور کار است که قبل از شروع برنامه‌های فرهنگی اجرای پروژه‌های عمرانی شروع شده است.
دبیر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه شهرستان ساری، با اعلام اینکه اجرای برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه کربلای استان در دهستان پشتکوه در چهار محور فرهنگی،بهداشت و سلامت، تعیلم و تربیت و عمرانی آبادنی پیگیری و اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به مشکلاتی که مردم منطقه در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی دارند، افزود: اجرای طرح‌های عمرانی نظیر ایجاد استخر تامین آب کشاورزی، احداث راه روستایی، حفر و ایجاد قنات آب و تکمیل کانال آب از اقداماتی است که در اولیت کار ما قرار گرفت.
لیالی خاطر نشان کرد: عملیات تکمیل استخر آب رسانی روستایی پشرت با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان ساری از اردیبهشت ماه شروع و امروز به بهره‌برداری رسید.
وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه عملیات تامین آب بیش از 15 هکتار از اراضی در روستا پشرت انجام شده است و طرح کانال آبرسانی ولویه سفلی نیز دیگر پروژه‌ای بود که به بهره برداری رسید.
دبیر قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان ساری با اشاره به مشکلات آب شرب مردم روستای کوات، افزود: با پیگیری انجام شده عملیات بهسازی قنات آب این روستا در دستور کار است که برنامه داریم در مدت کوتاه این پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی دیگر پروژه عمرانی در این منطقه را بهسازی راه روستای برد عنوان کرد و افزود: آغازعملیات اجرایی پروژه تامین برق طرح کشاورزی بامشارکت جهاد کشاورزی از دیگر پروژه‌ای عمرانی است که این قراره گاه در دهستان بالادست کیاسر پیگیری و اجرایی می‌کند.
لیالی در ارتباط با دیگر برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلای مازندران در این منطقه،بیان کرد:شناسایی وبررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی روستاها،برنامه ریزی برای حضور و اسکان روحانی در روستاهای،اروست،قلعه سر،کوات،پشرت،برد، ولویه،
برگزاری دوره های آموزشی برای جوانان و نوجوانان در روستاها،شناسایی وبررسی حوزه بهداشتی روستا و انتخاب سفیران سلامت روستاها عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها