خبرهای داغ:
یادواره سردار شهید «محمد حاجیلویی» با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهرستان بهار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۳۳۵۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
یادواره سردار شهید «محمد حاجیلویی» در بهار برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، به همت ستاد یادواره عاشورائیان یادواره سردار رشید اسلام شهید «محمدحاجیلویی» جانشین گردان حضرت علی اکبر(ع) از لشگر 32 انصارالحسین(ع) همدان و 20 شهید پایگاه مقاومت یک سلمان کانون فرهنگی- ورزشی ایمان در شهرستان بهار برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی روز جمعه 3 شهریور ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در مقابل مسجد حضرت ولیعصر(عج) و منزل این شهید بزرگوار واقع در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی در شهرستان بهار برگزار می‌شود.

سخنرانی این مراسم سرلشگر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهی اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که برای حضور در یادواره سردار شهید «محمد حاجیلویی» به شهرستان بهار سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ شهید «محمد حاجیلویی» به عنوان شهید شاخص سال 96 شهرستان بهار معرفی شد.

وی در سال 1342 در شهر بهار همدان و در يک محله فقيرنشين متولد شد. از آنجا که اوضاع خانوادگي‌اش از لحاظ معيشتي در موقعيت مناسبي نبود، دوران کودکي را با دشواري و مشقت سپري کرد، اما در همان شرايط عشق و علاقه‌اش به اهل بيت پيامبر(ص) و معارف ديني هر روز فزوني مي يافت. تحصيلات ابتدايي را با موفقيت پشت سر گذاشت و هنگام ورود به دوران راهنمايي به‌وسيله چند تن از دوستانش با جريانات مبارزه و انقلابي آشنا گرديد. شهيد حاجيلويي با آنکه فقط 15 سال داشت، اما از روحي به وسعت دريا برخوردار بود. او همکاري با انقلابيون را به‌صورت مخفي آغاز نمود و تا پيروزي انقلاب اسلامي به اين امر مقدس ادامه داد. بعد از استقرار نظام الهي جمهوري اسلامي پا از رکاب خدمت نکشيد و در هر فرصتي به خدمت اسلام و کشور اهتمام ورزيد. او به‌مدت 6 ماه در دادگاه‌هاي انقلاب فعاليت کرد. تا آنکه پاي متجاوزان بعثي به مرزهاي کشور کشيده شد. شهيد «حاجيلويي» ديگر درنگ را جايز ندانسته و به جبهه اعزام گرديد. وی ابتدا به‌عنوان مسئول دسته انتخاب و سپس بنابر فعاليت و کارداني به جانشيني گردان 154 ارتقا يافت. سرانجام مرغ شيداي روحش، قفس ماندن را شکست و در شانزدهم مرداد ماه 1362 در جريان عمليات والفجر 2 هدف گلوله خصم قرار گرفت و به مقام بلند شهادت دست يافت.

در وصیت نامه این شهید چنین آمده است:«پروردگارا تو را سپاسگزارم كه به من افتخار آن را دادي كه در زمان نايب بر حق حضرت مهدي(عج) زندگي كنم و دشمني با منافقين و كفار را در دلم قرار دادي. پروردگارا تو را سپاس مي‌گويم از اينكه به من قدرت دادي تا در راه تو جانفشاني كنم. خداوندا تو را به سرخي خون شهيدان اسلام قسم مي‌دهم جان ناقابل مرا بگير به عمر امام عزيز بيفزاي، پروردگارا تو را به مظلوميت خون تشيع قسم مي‌دهم هرچه زودتر مستضعفين به خصوص صالحين را بر مستكبرين و ظالمين پيروز گردان. خدايا تو را شكر مي‌كنم كه صراط مستقيم را به آموختي بر من منت نمودي تا در راه تو قدم بردارم اگر چه نتوانستم بر نفسم مسلط شوم. پروردگارا تو را به فجر و عصر و شمس و قمر به ليل و ضحي قسم مي‌دهم كه حقيقت معاد را در دلهاي مردم و دولتمردان مابيفكن تا ايثار بيشتري از خودشان نشان دهند و تمامي سخنان امام را اجرا كنند و عقيده را فداي عقيده خود ننمايند.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات