امشب برگزار می شود:

مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه فقید شهرستان اردکان

امشب مراسم دهمین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید شهرستان اردکان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۰۳۳۲۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛مراسم دهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمدحسین بهجتی(شفق) امام جمعه فقید شهرستان اردکان پنج شنبه 26 مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در مسجد کوشکنو اردکان برگزار می شود.

گفتنی است حضرت آیت الله حاج شیخ محمدحسین بهجتی اردکانی(شفق) در سال 1313 به دنیا آمد.

وی از 7 سالگی فراگیری علم و دانش را در مکتبخانه های آن زمان شروع کرد و در سال 1331 هجری شمسی به تشویق ملامحمدحائری به ‌قم رفت و درمدرسه‌ خان، فیضیه و حجتیه سکنی گزید.

آیت الله بهجتی همزمان با این دروس، تاریخ و حدیث و زبان انگلیسی را تا حدودی آموخت. این عالم گرانقدر با بزرگانی چون آیت الله نوری همدانی، هاشمی رفسنجانی، مسعودی خمینی و مقام معظم رهبری همدرس و هم مباحثه بود.

وی همچنین از شاگردان مرحوم حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله سیدروح الله خاتمی(ره) و اولین شاعر شعر انقلاب اسلامی (متخلص به شفق) بود که پس از سالها تلاش علمی در حوزه علمیه قمو امامت جماعت مسجد الرسول (مسجد اردکانی ها) در تهران، پس از تصدی مسئولیت نمایندگی امام و امامت جمعه یزد توسط مرحوم آیت الله خاتمی به امامت جمعه شهرستان اردکان منصوب شد.

شفق، سراینده شعر معروفی که همه بچهها از دبستان آن را به یاد دارند، با مطلع «هر چه که بینددیده خدایش آفریده»، شامگاه دوشنبه 29 مردادماه 1386 در سن 73 سالگی و پس از سالها بیماری مزمن قلبی دارفانی را وداع گفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار