اجرای طرح 20 روزه "نگهداشت شهر" در جنوب تهران

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 شهر تهران از اجرای طرح رسیدگی ویژه به امور نگهداشت شهر در حوزه های تخصصی و اجرایی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی شهروندان این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۹۰۳۳۱۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: به منظور حفظ و بهبود بیش از پیش وضعیت نگهداشت شهر، طرح ویژه رسیدگی به امور محله های 20 گانه منطقه 20 از 15 مرداد آغاز شده است و تا 5 شهریور ادامه خواهد داشت.

صفوی افزود: فعالیت های این طرح 20 روزه، در حوزه های عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و معماری و امورشهری و فضای سبز پیش بینی شده است تا سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به شهروندان افزایش یابد.

وی به اجرای 6 عنوان طرح فوریتی در حوزه معاونت فنی و عمران اشاره کرد و گفت: 379 فعالیت اجرایی در زمینه نگهداشت و رفع آبگرفتگی انهار، همسطح سازی دریچه، مرمت نوار حفاری، لکه گیری هندسی و رفع آسیب جداول در نواحی هفت گانه منطقه 20 در حال اجراست و عملیات نگهداشت آسفالت بزرگراه های شهید آوینی، کریمی و امام علی(ع) نیز در دستورکار سازمان مهندسی و عمران معاونت فنی و عمران شهرداری تهران است.

صفوی با اشاره به اینکه امورنگهداشتی از فعالیت های جاری مدیریت شهری است و در طرح های فوریتی فعالیت ها به صورت ویژه انجام می شود، افزود: حوزه امورشهری و فضای سبز نیز 29 فعالیت اجرایی در این طرح 20 روزه به اجرا می رساند که کاشت 18 هزار مورد درخت و نشاء فصلی، بازسازی وایمن سازی 397 مورد در بوستان ها و فضاهای عمومی، 585 فعالیت برای مبارزه و کنترل جانوران موذی و شتستوی 2 هزار و 377 مورد مخزن از جمله مهمترین این فعالیت ها است. 

وی به فعالیت های ترافیکی در طرح ویژه نگهداشت شهر نیز اشاره کرد و گفت: بازسازی ایستگاه های حمل ونقلی، بهسازی 5 پایانه حمل و نقل عمومی، اجرای طرح ایمن سازی معابر پرتردد و رفع خطر از دو موقعیت حادثه خیز در میدان معلم و خیابان ورامین و 6 مورد مناسب سازی ویژه سالمندان و توان یابان از جمله اقدامات ترافیکی طرح فوریتی نگهداشت شهر است که در بازه زمانی 15 مرداد تا 5 شهریور اجرا می شود.

صفوی با اشاره به اهمیت فعالیت های اجرایی معاونت شهرسازی و معماری یادآور شد: رسیدگی به سدمعبر کارگاه ها، مصالح و نخاله های ساختمانی، ساماندهی حصارکارگاهی، نظارت و کنترل ساخت و سازهای ساختمانی، کنترل و رعایت تمهیدات ایمنی کارگاه های ساختمانی، ساماندهی و اجرای پوشش ساختمان های در حال احداث نیز به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری است.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: تمامی فعالیت های در حال اجرا در طرح رسیدگی ویژه امور نگهداشت شهر به صورت مدام ومستمر از سوی کمیته های نظارتی و میدانی مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد تا بهترین خدمات به شهروندان ارائه شود و شهروندان می توانند درخواست های خود را از طریق سامانه های 1888 و 137 به اطلاع مجموعه مدیریت شهری برسانند تا همزمان با این طرح مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

  

ارسال نظرات
آخرین اخبار