خبرگزاری بسیج: فرماندار شهرستان ری با اشاره به آغاز فعالیت دولت دوازدهم، خاطر نشان کرد: هرکجا تفرقه، منافع حزبی، فردی و جریانی به جای منافع ملی حاکم شد خسارات زیادی به کشور وارد آمد و بر ضرورت وفاق ملی برای رفع مشکلات و توسعه کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۰۳۲۹۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ری اظهار داشت: آنچه یکپارچگی و توسعه کشور را تضمین می کند، وحدت کلمه به عنوان یکی از مهم ترین توصیه های بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه کشور مملو از رفتار های غیر معقول و خودخواهانه برخی افراد و جریان ها بوده که نتیجه آن فقر، بیکاری و گرفتاری های بسیاری برای جامعه بوده است، تاکید کرد: توسعه کشور باید محور کارها قرار بگیرد و منیت ها، خودمحوری ها و فردگرایی را کنار بگذاریم و رفتار جدیدی را آغاز کنیم تا مطالبات مردم پاسخ داده شود و به اهداف بلند و توسعه پایدار در کشور برسیم.

 مقام عالی شهرستان ری در این نشست صمیمانه با اصحاب رسانه، نقش خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اصحاب رسانه رابطان بین حاکمیت و مردم هستند و هر چقدر رسانه ها مستقل و پویا تر ظاهر شوند رفتارهای جامعه منطقی تر می شود و منابع و نیروها در خدمت منافع ملی قرار می گیرد. در مقابل، هرچقدر این ابزار در خدمت پول و ثروت قرار بگیرد دوری مردم از حاکمیت سرعت می گیرد و خطری جدی جامعه را تهدید می کند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاری عشق است؛ عشق به خدمت برای مردم و از خود گذشتن برای دیگران. این راه سنگلاخ و پر خطر است؛ هرچه این عشق درست مدیریت شود می تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد و اگر به رسالت خود درست عمل نکند به راحتی می تواند آبروی یک انسان را بریزد و یا سرنوشت یک کشور یا مجموعه را حفظ و یا دچار تزلزل کند.

جمالی پور، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت اخلاق حرفه ای در جامعه، خبرنگار را به مثابه یک رزمنده دانست که در میادین جنگ خودش را برای حفظ تمامیت ارضی کشورش به خطر می اندازد؛ اصل هم همین است که خبرنگار  اینگونه عمل کند تا خیر دنیا و آخرت را بدست آورد. نباید به ناحق مطلبی را بنویسد  حتی در شرایطی که از یک انسان رنجیده شود.

وی با تشریح نقد سازنده و تعریف ویرانگر، تصریح کرد: کار شما خبرنگاران بسیار حساس و مهم است. همه ایراداتی که در جامعه با آن مواجه هستیم ناشی از بستن زبان ها و شکستن قلم ها است الان هم اگر دولت این کار را بکند همان می شود؛ لذا باید امنیت خبرنگار تامین شود چرا که نقش او مهم است و می تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه در ایجاد شور و نشاط در انتخابات اخیر، یادآور شد: رسانه ها نقش مهمی در آگاهی بخشی و حضور پر رنگ مردم در صحنه داشتند که حاصل این تلاش ها اتحاد و یکپارچگی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی بوده است. جمالی پور تاکید کرد: رسانه ها باید قلم ها را پررنگ تر کنند تا در مسیر پر خطری که در پیش رو داریم، در راستای اهداف عالی انقلاب در جهت ایجاد امنیت، رفع معضل بیکاری، اشتغال پایدار و رفاه مردم گام های بلند تری برداریم.

     

ارسال نظرات