رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که رهبر کره شمالی تصمیم خردمندانه‌ای گرفته است.
کد خبر: ۸۹۰۳۲۱۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره متوقف شدن برنامه‌های کره شمالی برای موشک به سمت آب‌های جزیره «گوام»، گفت که «کیم یونگ اون»، رهبر این کشور تصمیم عاقلانه‌ای گرفته است.

وی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «'کیم یونگ اون' از کره شمالی، تصمیم بسیار خردمندانه و منطقی‌ای گرفته است. اتخاذ تصمیم‌های دیگر فاجعه‌بار و غیرقابل قبول می‌شد.»

منظور ترامپ از این تصمیم، گزارش‌هایی است که می‌گویند رهبر کره شمالی بعد از تهدیدهای ترامپ برنامه حمله موشکی به گوام را متوقف کرده است.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد «کیم جونگ اون»، در جریان بازرسی از نیروهای موشکی کره شمالی از ارتش این کشور بابت طراحی برنامه‌ای «دقیق» جهت پرتاب موشک تقدیر کرد. «اون» علی‌رغم این گفت در صورتی که ایالات متحده به «اقدامات بسیار خطرناک» خود در شبه جزیره کره ادامه دهد، دستور انجام این آزمایش موشکی را خواهد داد.

ارتش کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد در حال «بررسی طرح عملیاتی» برای حمله به مناطق اطراف «گوام» با موشک‌های بالستیک استراتژیک دارای برد متوسط و دوربرد است.

این تهدید تنها ساعاتی بعد از آن مطرح شد که ترامپ به پیونگ‌یانگ هشدار داد چنانچه به تهدید آمریکا ادامه بدهد با «آتش و خشمی رو به رو خواهد شد که دنیا هرگز ندیده است.»

«گوام» از پایگاه‌های استراتژیک آمریکا و محل استقرار بمب‌افکن‌های این کشور است. همچنین هزاران نفر از نظامیان آمریکا و خانواده‌هایشان در این منطقه مستقر هستند.

سخنگوی ارتش کره شمالی در آن بیانیه هفته گذشته به آمریکا هشدار داد که مانورهای نظامی اخیر این کشور، من‌جمله آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای آمریکا در هفته گذشته، ممکن است باعث ایجاد یک «درگیری خطرناک» شوند.

به گزارش تسنیم،کره شمالی به طور خاص تهدید کرد که به پایگاه نیروی هوایی آندرسن که محل استقرار بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا است، حمله خواهد کرد.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پنتاگون هشدار داد در صورتی که کره شمالی اقدام به پرتاب موشک به سمت آب‌های گوام کند، جنگ آغاز خواهد شد.
ارسال نظرات