خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تربیتی خواهران در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تأکید کرد
معاون فرهنگی تربیتی خواهران در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: باید تاریخ شفاهی مجاهدت زنان کشور را به عنوانی گنجی دریافت کرده و به نسل‌های بعد منتقل و آنها را به عنوان الگو معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۹۰۳۱۹۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
ضرورت انتقال تاریخ شفاهی مجاهدت زنان کشور به نسل‌های آینده
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مریم ملکی فارمد امروز در مراسم بزرگداشت زنان مجاهد همدان، با باین اینکه استان همدان یادآور سردار «همدانی‌»ها و سردار «ابراهیمی‌»هاست، اظهار داشت: بسیاری از اقدامات ارزشمندی که بانوان و آقایان در دوران دفاع مقدس انجام دادند در ادامه مسیر همچنان دنبال می کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مراسم «لشکر فرشتگان» به عنوان یک طرح ملی عنوان کرد: امیدوارم در همه مدرسه‌های ما پیگیری برنامه «لشگر فرشتگان» شکل گیرد و تداوم یابد تا نوعی تاریخ شفاهی از مجاهدت‌های زنان که در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس داشتند برای زندگی آینده خود به عنوان توشه ای ارزشمند ذخیره کنند.

معاون فرهنگی تربیتی خواهران در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تاکید بر برگزاری برنامه «لشکر فرشتگان» در سطح بین‌الملل افزود: با توجه به اثربخشی این مراسم امیدواریم با حضور بانوان جهادگر و مسلمان در سطح بین الملل چنین مراسماتی اجرا شود.

وی با بیان اینکه امسال چهارمین سال برگزاری برنامه «لشکر فرشتگان» در سطح ملی است، گفت: در طول این مدت بیش از 80 یادواره در سراسر کشور برگزار شده است.

ملکی فارمد با اشاره به اهداف برگزاری مراسم تصریح کرد: در این برنامه دانش‌آموزی در حوزه شهید و شهادت گروه تشکیل می دهند و به دنبال بانوانی که به هرنوعی در دفاع مقدس نقش داشته یا شهید تربیت کرده و سیره امام حسین(ع) را در ابعاد وجودی فرزندان جانمایی کرده می روند و نسبت به مجاهدت های آنان شناخت پیدا می کنند.

وی نقش آفرینان و مجاهدان دوران انقلاب و دفاع مقدس را به عنوان گنجی ارزشمند معرفی و تاکید کرد: باید تاریخ شفاهی مجاهدت زنان کشور را به عنوانی گنجی دریافت کرده و به نسل‌های بعد منتقل و آنها را به عنوان الگو معرفی کنیم.

معاون فرهنگی تربیتی خواهران در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه در دیگر کشورها نسل‌های جدید به دنبال دریافت تاریخ شفاهی جنگ جهانی هستند بر ضرورت بررسی نقش زنان در جنگ تاکید کرد و یادآور شد: ما شیعیان باید به صورت ویژه در حوزه شهید و شهادت کار کنیم که اتحادیه انجمن اسلامی در این موضوع پیشگام بوده است و از سال 90 آن را به عنوان «همکلاسی آسمانی» آغاز کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات