گفتگو با همکار آزاده پست بانک استان کرمان به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی

به‌مناسبت 26 مرداد ماه سالروز بازگشت اولين گروه از آزادگان سرافراز، گفتگوی صميمي با مهدي روحاني همکار آزاده بازنشسته مدیریت شعب پست بانك استان كرمان انجام داده‌ایم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
کد خبر: ۸۹۰۳۰۹۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، وی در ابتدای گفتگو اینگونه خودش را معرفی کرد؛ مهدي روحاني هستم متولد 1346 داراي 2 فرزند هستم و پسرم كارشناس ارشد گفتار درماني و دخترم نیز در مقطع پيش دانشگاهي مشغول به تحصیل است.
روحانی درخصوص نحوه اسارت خود و برخورد عراقی‌ها گفت: درسال 1363 به خدمت مقدس سربازي اعزام شدم و در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق طی عملیاتی در منطقه پنج وين عراق با گذشت يك سال از خدمت در اردیبهشت ماه سال 1364به همراه 6 نفر از هم‌رزمانم به اسارت عراقی‌ها درآمديم که پس از اسارت به حلبچه و بعد از آن به كركوك اردوگاه الرماديه كمپ 3 منتقل شديم. پس از ورود به كمپ ازسوی استخبارات عراق مورد بازجویی قرارگرفتیم و پس از طی مراحل بازجوئی زمانی‌که به آسایشگاه منتقل شدیم، درجه‌داران عراقي جهت سركشي به اسراء وارد آسایشگاه شدند و با فضاسازی و بکاربردن دشنام و الفاظ ناشایست درصدد تضعیف روحیه ما بودند و وقتی مقاومت‌مان را در برابر این برخوردشان مشاهده نمودند با لگد به جانمان افتادند و با این کار ضعف خودشان را در برابر روحيه بسيجي و غرور ايراني ما زیرسؤال می‌بردند. خوشبختانه با عنایت به لطف پروردگار، با مقاومت و ايستادگي همه جانبازان و اسراء اين هدف شكست خورد ولی آنان یک لحظه از آزار و تخریب روحیه ما جهت همکاری با دولت بعث عراق دست بر نمی‌داشتند.
این آزاده سرافراز افزود: در آسایشگاه تمامی اسرای قدیمی با سخنان و بصیرت خود به هم بندی‌های خود و اسرای جدید روحیه می‌دادند و قلب‌های دردمند آنان را التیام می‌بخشیدند که همین امر موجب وحدت و انسجام اسراء در برخورد با بعثی‌ها می‌شد. يكي از دوستانی که در كمپ بود و موجب غرور و سرافرازي براي هم‌بندهایمان بود و وجودشان همیشه موجب افتخار همه ما بود علي‌اكبر ابوترابي يكي از آزادگان دوران جنگ و دوران اسارت بود که با سخنانش قوت قلبی براي همه ما شده بود.
وی در ادامه به‌بیان خاطرات تلخ و شيرين خود از جنگ پرداخت و گفت: تمام لحظه‌هائي كه در اسارت به‌سر مي‌برديم برايمان خاطره است و از همه مهمتر شكنجه‌هائي كه به روح و جسم هایمان وارد می‌کردند كه هركدام از ما مي‌توانيم يك كتاب در اين زمينه بنويسيم. ولي با تمام وجود، ما آزاده‌ها به خودمان مي‌باليم و مفتخریم که علیرغم وجود شكنجه‌ها و مشكلات داروئی، بهداشتی و تغذیه‌ای، دشمن بعثی نتوانست ذره‌اي از اعتقادات و انگیزه ما را در دفاع از خاک و ناموسمان كم كند. بلكه ملت ایران توانست با مقاومت و ايثار خود موجبات افزایش عزت و شرف میهن عزیزمان ایران را در مقابل بیگانگان بیش از گذشته بیافزاید.
روحانی درخصوص آزادی خود گفت: بنده پس از اسارت 5 ساله در اردوگاه بعث عراق سرانجام شهریورماه سال  1369به میهن اسلامی بازگشتم و تا به امروز نیز هیچگاه از یاد هم‌رزمان و هم‌بندی‌هایم غافل نشده‌ام چون تمامی ایثارگران و شهداء در زمان جنگ تحمیلی با ایمان راسخ به رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و تحمل دوری از پدران، مادران و همسران و فررزندهای خود با عشق به حفظ میهن اسلامی خود در این راه گام نهادند که ان‌شاالله با صبوری و آرامش اجر و ثواب اخروی آن نصیب تک‌تک آنها شود.
وی درخصوص استخدام و بازنشستگی خود نیز عنوان کرد: در مهرماه سال 1369 به استخدام پست درآمدم و در بخش مالي مشغول خدمت شدم و در سال 1375پس از شکل‌گیری و تأسیس پست بانك به این بانک منتقل و بعنوان رئیس شعبه در شهرستان راور مشغول به فعاليت شدم و تمام تلاش خود را براي خدمت به كار گرفتم و در آذرماه سال 1387 به افتخار بازنشستگي نائل شدم.
روحانی درپایان از زحمات مديرشعب و فرمانده پايگاه بسیج شهیدباهنر استان کرمان كه با جديت پیگیر مسائل و مشكلات مربوط به آزادگان و ايثارگران هستند قدردانی نمود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار