مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان خبر داد: امسال اردوی جهادی دانشجویان استان کردستان از 10 شهریور به مدت 10 روز در روستاهای محروم شهرستان های سنندج, سقز, مریوان, بیجار و قروه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۲۹۹۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت : امسال اردوی جهادی دانشجویان استان کردستان از 10 شهریور به مدت 10 روز در روستاهای محروم شهرستان های سنندج, سقز, مریوان, بیجار و قروه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: دانشجویان بومی هر شهرستان در روستاهای محروم شهرستان خود مشغول خدمت می شوند اما دانشجویان شهر سنندج بصورت تجمیعی در روستاهای بخش حسین آباد سنندج مشغول به فعالیت می شوند.


محمدپناه با بیان اینکه سرگروه های ‌اردوی جهادی از اردیبهشت ماه امسال به عرصه‌ها اعزام شدند تا با نیازسنجی در روستاها، برنامه‌ریزی‌های خود را برای رفع کمبودها انجام دهندعنوان کرد: جلسات مختلفی هم با مسئولان سطح استان و شهرستان ها در راستای تبیین نیازهای اساسی و قابلیت های موجود تشکیل شد و نیازمندی های هر روستا تعیین شده است.

 

وی ادامه داد: در این اردو دانشجویان کردستانی متناسب با رشته تحصیلی خود در یکی از عرصه های پزشکی, دامپزشکی, عمرانی, آموزشی, فرهنگی و ... سازماندهی شده اند.

 

به گفته مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان, در زمینه بهداشت و درمان، دانشجویان جهادگر رشته پزشکی به آموزش و ارائه خدمات بهداشتی به مردم روستاهای محروم پرداخته و دانشجویان جهادگر گروه دامپزشکی در سه حوزه آموزش، پیشگیری و درمان بیماری‌های دام و طیور, اقدام به ارائه خدمت‌ رسانی و محرومیت ‌زدایی به مردم مناطق محروم با توجه به توان و تخصص خود میکنند.


وی تصریح کرد:  بهسازی, مرمت و رنگ آمیزی مدارس مدارس و مساجد، ساخت خانه عالم و خانه محروم و غسالخانه, ساخت پل, ساماندهی چشمه روستا, تکمیل سالن ورزشی و ساخت زمین ورزشی از دیگر خدمات دانشجویان جهادگر پسر است اما دختران به برگزاری کلاش های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس قران و احکام, زبان انگلیسی, مشاوره تحصیلی و ازدواج, آموزش خیاطی, گلسازی, قالی بافی, آشپزی و ...میپردازند.

 

محمدپناه یادآور شد: ثبت ‌نام دانشجویان در اردوی جهادی از مردادماه آغاز شده و تا 5 شهریورماه ادامه خواهد داشت لذا دانشجویان علاقمند جهت حضور در این اردو می توانند تا تاریخ اعلام شده به دفاتر, حوزه ها و پایگاه های بسیج دانشجویی در سراسر دانشگاه های استان کردستان و یا ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان واقع در خیابان جام جم مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

وی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت  دانشجویان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف اردوی جهادی دانشجویی بیان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اردوی جهادی تبلور اخلاص و عمل جوان مومن انقلابی است گفت: راه حل مشکلات کشور تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در همه عرصه هاست که امروز دانشجویان جهادگر با همین تفکر انقلابی در دل روستاهای محروم استان به خدمت مشغول می شوند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان با بیان اینکه اردوهای جهادی بهترین نمونه و عمل اقدام انقلابی و مدیریت جهادی است گفت:  در جاهایی که مسئولین درگیر و دار بروکراسی اداری برای انجام وظایف خود هستند دانشجویان جهادگر بصورت انقلابی در عرصه های محرومیت زدایی و سازندگی حضور پیدا کرده و به خدمت رسانی در این مناطق مشغول میشوند.
 
 
انتهای پیام/7727

ارسال نظرات