حضرت امام خمینی (ره) فرمودند؛ «مردم ولی نعمتان شما هستند» مسئولان شهر قلعه گنج برای این ولی نعمتان چکار کرده اند؟ سهم مردم روستای شهیدآباد قلعه گنج از راه روستایی کجاست؟
کد خبر: ۸۹۰۲۹۲۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  روستای شهید آباد از توابع بخش مرکزی قلعه گنج  از جمله روستاهای می باشد که همیشه در همه شرایط  حساس پشت نظام بوده اند و دادن  چند شهید و چندین جانباز و ایثارگر در دوران هشت سال دفاع مقدس گواه این ادعا می باشد ولی متاسفانه علارغم اینکه مسئولان در رسانه ها از بهره برداری این راه روستائی خبر داده اند شهیدآباد هنوز فاقد راه روستائی می باشد.
 
 
آری اینجا روستای شهیدآباد است، روستای حماسه سازانی چون شهید مختار محمدی است و کمتر خانواده ای در شهید آباد هست که شهید ، جانباز ، یا آزاده ای را برای دفاع از ارزش های دینی و انقلابی و خاک میهن عزیزمان تقدیم نکرده و در این روستا کسی نیست که نسبتی با شهید یا جانبازی نداشته باشد.
 
 
روستای شهیدآباد همچنین بدلیل حاصلخیزبودن  زمین های کشاورزیش یکی از جمله مکانهای تولید عمده محصول ذرت  وگندم در سطح شهرستان می باشد که متاسفانه باید گفت ؛ شهید آباد از کمترین امکانات محروم است.
 
 
بطور مثال ساکنان این روستای شهید پرور و انقلابی از داشتن امکاناتی نظیر  راه روستایی ،آب شرب مناسب ،دوری از مراکز بهداشتی وآموزشی ،مسجد و … محروم هستند که این روند باعث مهاجرت تعداد زیادی از ساکنان روستا شده است.
 
 
در گفت وگو با یکی از اعضای خانواده شهید مختار محمدی وی می گویید؛ با توجه به نداشتن راه  روستایی مناسب از مسئولین محترم  و نماینده  پنج شهرستان جنوبی کرمان  می خواهیم که  واقعا به درد مردم این روستا برسند و انتظار داریم که این کم کاستی های موجود در روستای ما را که جاده ارتباطی جزو یکی از اصلی ترین آنها است  با دستور ساخت آن به نحوی جبران کنند.
 
 
وی می گویید:درحالی که روستا و روستا نشینها همیشه جزو پایه و اساس کشور بوده اند ،متاسفانه هیچ گونه کمکی برای پیشرفت روستایی که شهیدانی والامقام تقدیم کشور و انقلاب کرده است و در کشاورزی نیز همیشه نمونه بوده ،نشده است.
 
 
محسن  یک کشاورز ساکن روستای شهیدآباد بخش مرکزی قلعه گنج به ما می گویید: ساکنان روستای شهیدآباداز مشکل نبود زیرساخت ابتدایی راه ها رنج می برند که اگر دولت توان ساخت جاده های استاندارد در این روستا که یکی از قطب های تولید گندم،زدت،و… را ندارد، حداقل این راه ها را شن ریزی کند تا اندکی از مشکل عبور ومرور کشاورزان این روستا کاسته شود.
  
 
فلاح نژاد یکی از تحصیلکردگان این روستا با اشاره به مهاجرت مردم روستا بدلیل نبود زیرساخت های مناسب می گویید : روستای شهیدآباد ظرفیت ویژه ای در زمینه کشاورزی و دامپروری دارد ولی مردم این روستا بدلیل نبود امکانات رفاهی در این روستا اقدام به مهاجرت به شهرکرداند که در صورت حل مشکلات مردم، و فراهم کردن زمینه های مناسب جهت رشد کشاورزی این منطقه زمینه مهاجرت معکوس به روستاها فراهم می شود.
 
 
وی با انتقاد از مسئولین پیشین اداره راه وشهرسازی قلعه گنج می گویید: با توجه به این که حضرت امام خمینی در مورد مردم به مسئولین می گویند «مردم ولی نعمتانند» ، مسئولان بدانند همانگونه که امام راحل  تاکید داشته اند ،دروغ گفتن به مردم  یک خیانت بزرگی است و حال آنکه  جاده های روستای ما رنگ آسفالت را به خود ندیده اند ولی مسئولان در حضور رسانه ها اعلام می کنند که اسفالت روستای ما به بهره‌برداری رسید.
 
  
گزارش از:عباس محمدی

ارسال نظرات