نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

ماجرای فوت دست‌فروش قمی در حال پیگیری است/با خاطیان برخورد محکمی صورت خواهد گرفت

حجت الاسلام ذوالنور گفت: به بعضی از پیمانکاران اوراق قرضه یکساله تا سه ساله می دهند و خیلی از پیمانکاران با مراجعه به نمایندگان شهر قم می گویند "ما با اوراقی که یک تا سه سال دیگر به پول تبدیل می شوند چه کنیم".
کد خبر: ۸۹۰۲۷۸۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حوادث رخ داده در استان قم گفت: در استان قم در طی در گیری ماموران شهرداری قم با یک دست فروش، ایشان فوت می کنند و این موضوع در دست پیگیری است.

وی با اشاره به تلخ بودن ماجرا افزود: شهردار قم اقای سقاییان نژاد دردستور پیگیری برای این ماجرا صادر کرده اند؛ قوه قضاییه استان هم به ماجرا ورود کرده است و این ماجرا پیگیری خواد شد هم از طریق شهرداری و هم از طریق مراجع قانونی و با خاطیان هم محکم برخور خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره یه اینکه بنده شخصا هم پیگیر این ماجرای فوت دست فروش هستم، خاطر نشان کرد: نباید خطای یک مامور را به پای یک مسئول که دخالتی در این موضوع نداشته، نوشت؛ از این به بعد به شهردار مربوط می شود که اگر مامور مقصر باشد و شهردار برخورد نکند، ان موقع شهردار و عملکردش به زیر سوال خواهد رفت.

وی با اشاره خودسوزی منجر به فوت یکی از پیمانکاران شهرداری قم در مقابل شهرداری قم یاداور شد: این موضوع هم طبق روال در حال پیگیری است و هم نمایندگان حساس هستند به این موضوع و هم خود مدیریت شهری و شهردار؛ هم قوه محترم قضاییه به موضوع اشراف و احاطه دارد و در حال پیگیری ان است.

ذوالنور با اشاره به مطالبات پیمانکاران شهرداری قم از این نهاد اظهار کرد: خیلی از شهرداری های سراسر کشور به خاطر رکودی اقتصادی که در کل کشور وجود دارد که متاسفانه بر اساس سیاست های غلط اقتصادی حاصل شده است، مشکل جدی دارند. زیرا درامد شهرداری ها با تعرفه های که برای صدور پروانه های ساخت و ساز در شهر اخذ می کند بودجه خود را تامین می کند و با رکودی که در بازار مسکن وجود دارد عملا شهرداری بخش بزرگی از بودجه خود را از دست داده است.

وی با اشاره به این که ساخت و ساز ها در شهر قم به یک چهارم کاهش یافته است و به همین میزان بودجهای شهرداری کاهش پیدا کرده است، تشریح کرد: با تلاشی که نمایندگان قم انجام داده اند 700 ملیارد از بدهکاری های دولت به شهرداری قم واصل شد و مقداری از بدهی های این مجموعه به پیمانکاران پرداخت شد و باید بگوییم وضع شهرداری قم نسبت به خیلی از شهرداری های کشور بهتر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی از خدمات شهری را نمی توان تعطیل کرد، تاکید کرد: و پیمانکارانی در شهردای قم مشغول به کار هستند و شهرداری بعضی از مطالبات انها را با تاخیر می دهد لذا گاهی از این دست مشکلات و معضلات در شهر به دنبال این موضوع و تاخیر در پرداخت دستمزد انها به وجود می اید.

ذوالنور خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم یک مقداری سعی بیشتری در پرداخت این مطالبات صورت بگیرد نه فقط در شهرداری بلکه در بیشتر بخش های دولتی همین وضع را داریم و به بعضی از پیمانکاران اوراق قرضه یکساله تا سه ساله می دهند و خیلی از پیمانکاران با مراجعه به نمایندگان شهر قم می گویند "ما با اوراق یک تا سه سال دیگر به پول تبدیل می شوند چه کنیم".

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه در بحث پیمانکاری پروژه ها چنین فضای در کشور وجود دارد، افزود: این مطالبات پیمانکار از ادارات دولتی وجود دارد و نمایندگان مجلس برای حل این موضوع در تلاش هستند و در برنامه ششم به دولت کمک شده است و در برنامه بودجه سال 96 هم مساعدت هایی دیده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار