خبرهای داغ:
نهمین جلسه «قرارگاه هم افزایی فعالیت های بانوان در عرصه بین الملل» با محوریت «تبیین الگوی سوم» همزمان با اولین سالگرد تاسیس این کارگروه در موضوع تبیین برنامه های یک ساله این قرارگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۶۹۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، نهمین جلسه قرارگاه هم افزایی فعالیت های بانوان در عرصه بین الملل همزمان با سالگرد تاسیس این قرارگاه با محوریت «تبیین الگوی سوم» با حضور کارشناسان حوزه زن و خانواده ی نهادهای مختلف در سازمان بسیج بین الملل برگزار شد.

در این جلسه، عفت شریعتی، مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حوزه زنان، گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی، همه ساله فعالیت های مختلفی را بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر دنبال می کند و آمادگی کامل این مرکز را با کارگروه «تبیین جهانی الگوی سوم» اعلام کرد.

شریعتی تاکید کرد: برگزاری نشست، سمینار، کنفرانس و نیز دوره های آموزشی، فرهنگی متنوع برای تبیین الگوی سوم مهم است و اگر در این کار از خود بانوان استفاده شود روند سریعتر طی می شود و همفکری ها بیشتر اتفاق می افتد و مجمع جهانی تقریب مذاهب و اهل بیت(ع) با ارتباطاتی که با بانوان غیرایرانی دارد می تواند کمک موثری در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: پیشنهاد می شود  که با توجه به اهمیت و اثرگذاری مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل مجلس قانونگذاری، این نهاد در جریان فعالیت های کارگروه قرار گیرد تا برای جامه ی عمل پوشاندن به اهداف کارگروه همکاری های لازم را صورت دهد.

در ادامه معصومه طاهری استاد حوزه و دبیر کانون فرهنگی «بانو مجتهده امین»، گفت: در طول یک سال که از عمر فعالیت این کارگروه می گذرد، برنامه های مختلفی انجام شد که اکثر این کارها با استقبال خوبی مواجه شد، از جمله در خصوص روز حقوق بشر اسلامی که نشستی در تهران برگزار شد و از کشورهای یمن، میانمار، پاکستان و عراق حضور داشتند و این نشان می داد که حقوق بشر در کشورها به بن بست رسیده است و یا برنامه هایی در مورد راشل کوری که با حضور 130-140 استاد برگزار شد که در آن جا دانشجویان با  اعلامیه حقوق بشر اسلامی آشنا شدند و خواستار دنباله دار بودن این نشست ها بودند.

وی افزود: اما به نظر می رسد که با حضور افراد با تجربه و با انگیزه کاری بالا در این کار گروه مجموعه خوبی از نظر کیفی شکل گرفته است و لازم است با برنامه ریزی های دقیق تر به صورت سالانه، برنامه های منسجم تری در طول سال اجرا شود.

مینا بیابانی، جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز در خصوص تدوین برنامه سالانه گفت: این کارگروه نیازمند ایجاد یک فرایند است که در آن ابتدا و انتهای کار مشخص باشد تا در آینده هم مورد استفاده همگانی قرار گیرد و برای تبیین الگوی سوم در جهان لازم است که برای مردم کشورهای دیگر هم برنامه ریزی داشته باشیم و صرفا به اتباع خارجی در ایران بسنده نکنیم.

مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز تاکید کرد: اگر برنامه نداشته باشیم نمی توانیم از توانایی ها و ظرفیت هایی که در زمینه معرفی الگوی سوم به جهان وجود دارد استفاده کنیم و بسیار شایسته است که از ظرفیت شهدای مدافع حرم و خانواده ی آن ها برای تقریب مذاهب استفاده کنیم و بتوانیم در قالب های مختلف مشاوره های حقوقی و خانوادگی به زنان مسلمان اتباع کشورهای خارجی در داخل ایران ارائه کنیم.

سردار معز خادم حسینی معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین نیز در این جلسه گفت: این سازمان بنیاد محسنین را ویژه اتباع افغانی تاسیس کرد که خدمات خوبی را به این افراد می دهد و در اولین اقدام خود حلقه هایی را شبیه به حلقه های صالحین بسیج راه اندازی کرد که با استقبال مهاجرین مواجه شد و به نظر می رسد که با الگوگیری از فعالیت های بسیج می توان کمک های خوبی را به اتباع خارجی تقدیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: برای معرفی الگوی سوم به جهان بهتر است که از ظرفیت مبلغان اهل سنت استفاده شود زیرا پذیرش صحبت های چنین سخنرانی برای اهل سنت تاثیر بسیار بالایی دارد و با این حرکت تقریب مذاهب در رسیدن به الگوی سوم زنان در جهان در عمل اتفاق می افتد.

ارسال نظرات