خبرگزاری بسیج: انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی برای پیشگیری از آسیب ها، ارتقاء سلامت، آموزش و حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی (ایتام ایدز) فقط با جمع آوری بطری های خالی از این قشر نیازمند حمایت می کند.
کد خبر: ۸۹۰۲۶۴۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسج؛ مهدی صدفی زاده، عضو هیات امنای انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی (مرکز ری) با بیان اینکه کشورهای جهان، متعهد شده اند که زمینه های دسترسی همگان به پیشگیری از اچ آی وی «ایدز»، حمایت و درمان مبتلایان به ایدز را فراهم سازند، خاطر نشان کرد: هموطنان نیک اندیش و مهربان ایرانی، بویژه همشهریان تهرانی وشهرستانهای نزدیک، از ماه ها پیش که برای این حرکت خداپسندانه و بزرگ فراخوان دادیم، دست یاری به سوی ما دراز کردند و این انجمن را در راستای حمایت از این قشر آسیب پذیر مورد لطف و عنایت خود قرار دادند که از تک تک این عزیزان نوع دوست قدردانی می کنیم.

 وی نحوه جمع آوری کمک به افراد زیر پوشش این انجمن را بسیار ساده و بدون هزینه عنوان کرد و افزود: هموطنان، می توانند بدون صرف هیچ هزینه ای، فقط با جمع آوری بطری های نوشیدنی ما را برای حمایت و یاری ایتامی که والدین خود را بر اثر ابتلا به ایدز از دست داده اند و هیچ حامی ندارند یاری می کنند.

وی افزود: هـــدف ما آگاهی رسانی، پیشگیری و ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به اقشار آسیب پذیر و حمایت از نهاد خانواده است.

 صدفی زاده، ادامه داد: کودکانی که به ایدز مبتلا هستند زندگی بسیار سختی در پیش رو دارند، آنان مصرف دارو تا پایان عمر، عفونت های سخت و طاقت فرسا، درد یتیمی حاصل از فوت والدین، تنهایی، انگ اجتماعی و طرد شدگی و فقر را تجربه می کنند.

این هموطن نوعدوست، اظهار داشت: همه بر این باوریم که کودکان یتیمِ حاصل از ایدز همچون دیگر کودکان، نیازمندِ برخورداری از مواهب یک زندگی طبیعی هستند بنابراین می کوشیم با حمایت و یاری آنان، فرصت های یکسان با دیگر کودکان را برای آنها فراهم سازیم.

این روزنامه نگار و فعال اجتماعی، تصریح کرد: ما حمایت از زنان مبتلا، پرداخت مستمری ماهانه به ایتام ایدز، آگاهی رسانی، آموزش و فرهنگ سازی به منظور بهبود زندگی این قشر را وظیفه خود می دانیم. این انجمن با اهداف ظرفیت سازی، توانمند سازی و افزایش اعتماد به نفس و خودباوری مادران حامی سلامت اقدام به برگزاری هفتگی کلاس های آموزشی مهارت های زندگی، مهارت فرزند پروری، مقابله با انگ، تبعیض و ... شروع به کار کرده است.

وی با اشاره محل دریافت بطری افزود: اولین دفتر تحویل بطری در تهران، شهرری، میدان هادی ساعی، بلوار شهرداری، جنب شهرداری منطقه ۲۰، پلاک ۱۲ واقع شده است. همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۵۵۹۷۲۲۸۴_ ۵۵۹۷۲۹۸۶ تماس بگیرند و یا از طریق کانال تلگرام @EhdaeZendegi و @Hamyar_HIV در جریان اخبار این موسسه قرار بگیرند. لینک گروه اهداء بطری ، اهداء زندگی:

https://t.me/joinchat/AAAAAEKmFGoSvsQHclrvWQ

صدفی زاده، خاطر نشان کرد: پذیرای اعلام عزیزان برای معرفی دفاتر همیاری در دیگر نقاط هستیم

خاطر نشان می شود که از زمان راه اندازی این مرکز، هموطنان بسیاری از نقاط مختلف تهران و شهرستان های استان اقدام به جمع آوری بطری های خالی کرده اند که پس از تماس و هماهنگی، دفتر انجمن اقدام به اعزام وسیله نقلیه برای تحویل بطری های جمع آوری شده می نماید.

وی با اشاره به اینکه در آلمان دور انداختن هرگونه بطری شیشه ای و پلاستیكی كار كاملا عجیبی محسوب می شود، تصریح کرد: در این كشور به دلیل اهمیت موضوع بازیافت مردم با برگرداندن بطری ها به هر سوپر ماركت می توانند بخشی از پولی را كه در ازای خرید محصول پرداخت کرده اند پس بگیرید.

در كنار این فرهنگ و قانون هم فرهنگ زیباتری شكل گرفته و شهروندانی که تمایلی به ارائه بطری های خالی به مغازه ها را ندارند، بطری ها را در كنار سطل زباله می گذارند تا افراد بى بضاعت با برگرداندن آنها به سوپر ماركت پول آن را دریافت و مواد مورد نیاز برای خود خریداری کنند.

 وی گفت: نحوه جذب مشارکت خیرین به یکی از روش های جمع آوری بطری، مراجعه خیرین به دفتر انجمن جهت تحویل بطری، مراجعه کارکنان انجمن به نشانی افراد خیر و دریافت بطری درب منزل یا محلی که خیرین مشخص می کنند و اعلام همیاری برای ایجاد دفاتر همیاری در نقاط دیگر و نیز واریز وجوه نقدی به شماره حساب انجمن صورت می گیرد.

 

 

 

ارسال نظرات