معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با تاکید براینکه، باید با تمام ظرفیت تمهیدات لازم امنیتی و رفاهی در راستای اعزام زایران حسینی اتخاذ و اجرایی شود، گفت: اربعین حسینی پیامدهای جهانی و بین المللی دارد.
کد خبر: ۸۹۰۲۶۲۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
فتاح محمدی در نشست ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه، اربعین حسینی نمایش و نماد قدرت اسلام و وحدت و یکپارچگی مظاهر مختلف اسلامی و قدرت سیاسی و معنوی امت اسلامی است آن هم در شرایطی که ناامنی در منطقه و برخی از کشورهای همسایه وجود دارد، افزود: همه دستگاه های امنیتی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و خدماتی با استفاده از تجربیات گذشته با مشارکت مردم در تسهیل برگزاری مراسم اربعین همکاری کنند.
معاون امنیتی استانداری با بیان اینکه، سازمان حج و زیارت استان با کمک دستگاه های اجرائی و فرهنگی برنامه ریزی جامع و مفیدی برای کاروان های اربعین داشته باشد، گفت: امکانات لازم جهت ساماندهی و اسکان زایران استان در مقصد فراهم شود و بازدید از منطقه خوزستان جهت بهبود وضعیت اعزام، اسکان، پذیرایی و استراحت زایران محیاء گردد.
محمدیی با بیان اینکه، صدا و سیما در ارتباط  با اربعین حسینی بسیار نقش سازنده و موثری داشته که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد، تصریح کرد: اربعین حسینی علاوه بر پیامدهای مذهبی، ملی و جهانی، یک موضوع حیثیتی است و در این خصوص صدا و سیما نقش نخست را برعهده دارد.
محمدی، بر ضرورت برگزاری میزگرد و سمینار توسط صدا و سیما با موضوع اعزام زائران و آموزش چگونگی ثبت نام تاکید کرد و افزود: از هم اکنون برای تشکیل اکیپ های خدمت رسانی به مردم اعم از هلال احمر، گروه های پزشکی و ... برنامه ریزی شود.
معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استانداری اظهار داشت: برنامه اعزام زائران به اربعین حسینی یک برنامه مردمی است و ضرورت جلب حمایت مردم و اصناف در این برنامه احساس می شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هم اربعین حسینی را نماد و عزت امت اسلامی دانست و افزود: مراسم اربعین از جمله برنامه های مهم کشور از نظر سیاسی، مذهبی و امنیتی محسوب می شود که باید با برنامه ریزی مناسب این مراسم را به بهترین نحو ممکن در استان انجام داد.
سیداحمد نشاطی اظهار داشت: پنج هزار زائر از استان در اربعین حسینی به کشور عراق اعزام می شوند.
نشاطی با بیان اینکه، ارکان ستاد و رؤسای کمیته های ستاد اربعین حسینی مشخص شده است، تاکید کرد: فعالیت کمیته های هفت گانه ستاد اربعین حسینی از هم اکنون آغاز شود.
وی، نسبت به برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی برای زمان نام نویسی زائرین تاکید کرد و با بیان اینکه، ثبت نام زائران متقاضی در سامانه ضرورت دارد، افزود: متقاضیان هم می بایست نسبت به درخواست و صدور گذرنامه اقدام کنند، زیرا دریافت گذرنامه شرط صدور ویزاست.
ارسال نظرات